مجلس

حماسه فتح خرمشهر الگویی فرا نسلی است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه آزادی خرمشهر فتح‌الفتوح عملیات‌ها بود، گفت: رزمندگان در آزادی خرمشهر دل به اقیانوس خطر زدند.
عبدالرضا مصری در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به سوم خرداد روز آزادی خرمشهر، گفت: آزادسازی خرمشهر فتح الفتوح تمام عملیات های شد که پس از آزادی این شهر انجام گرفت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند عامل مهم در آزادی خرمشهر نقش اساسی داشت، تصریح کرد: لطف و عنایت خداوند، عزم راسخ امام خمینی (ره) برای آزادسازی این شهر و از خودگذشتگی رزمندگان اعم از ارتش و سپاه و بسیج عواملی بودند که خرمشهر را از دست نیروهای بعثی آزاد کردند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه رزمندگان در آزادی خرمشهر دل به اقیانوس خطر زدند، ادامه داد: فتح خرمشهر کاری غیر محال بود که با اراده و عزم آهنین جوانان ایرانی میسر شد.

نماینده اصولگرای مجلس نهم، درباره ضرورت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس به ویژه ارزش های که در فتح خرمشهر به دست آمده است، گفت: اگر کسی به دفترچه خاطرات رزمندگانی که در شب عملیات فتح خرمشهر حضور داشتند رجوع کند می تواند صدها سوژه ناب برای ساخت فیلم وسریال پیدا کند.

وی افزود: باید  با ارزش های بدست آمده از آزادی خرمشهربه گونه ای برخورد شود که از این حماسه ای که تاریخ آن را ثبت کرده قابی برای آیندگان درست کنیم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه برخی از مناطق جنگی همچنان منتظر بازسازی هستند، گفت: تمام ملت ایران به مناطق جنگی که روزی در آنها سکنه وجود داشته و براثر حملات وحشیانه نیروهای بعثی مجبور به ترک خانه هایشان شده اند بدهکار هستند و هر کسی که می تواند به روند بازسازی کمک کند نباید کوتاهی کند.

https://shoma-weekly.ir/nq8tyP