مجلس

حل معضل آلودگی هوا باید ریشه ای باشد

شهلا میر گلوی بیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به آنکه تعطیلات راه کنترل آلودگی هوا در کلان شهرها نیست، گفت : تعطیلات برای کنترل آلودگی هوا در کلان شهرها همانند مسکن میماند . در واقع این مشکل باید ریشه ای حل بشود .
شهلا میر گلوی بیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به آنکه تعطیلات راه کنترل آلودگی هوا در کلان شهرها نیست، گفت : تعطیلات برای کنترل آلودگی هوا در کلان شهرها همانند مسکن میماند . در واقع این مشکل باید ریشه ای حل بشود . وی افزود : حل این مسئله به صورت ریشه ای هم این است که عواملی که باعث آلودگی میشود را حذف نماییم. یکی از این مسائل اتومبیل هایی هستند که در شهر تهران روزانه در حال حرکتند. حتی گاهاً طرح ترافیک فروخته میشود و طرح زوج و فرد رعایت نمیشود. اینها را باید به جد پیگیری کنند و جلوگیری شود .
 عضو فراکسیون موتلفه اسلامی تصریح کرد: مسئله دیگر کارخانههایی است که اطراف کلان شهرهاست. سازمان محیط زیست باید نظارت کامل داشته باشد و سعی نمایند که مسائل آلایندگی را به حداقل برسانند. این نیاز به یک نظارت دقیق دارد والا اینکه ما برای دو – سه روز بخواهیم تعطیل نماییم و منتظر باران باشیم تا این آلودگی برطرف شود این مشکل را حل نمیکند .
بیات در ادامه  گفتگوی خود خاطر نشان کرد: نظارت بر فروش طرح ترافیک از طریق نیروی انتظامی باید انجام پذیرد و تولید اتومبیلها که به صورت غیر استاندارد هستند موجب افزایش آلودگی میشود باید از طریق سازمانهای نظارتی بر تولید خودرو نظارت صورت گیرد و کارخانه ها هم از طریق محیط زیست نظارت شوند اما سازمان محیط زیست به عنوان اصلیترین سازمان باید در این عرصه فعالیت نماید .   

https://shoma-weekly.ir/LzwlvM