مجلس

حقوق کارمندان و کارگران متناسب با تورم واقعی افزایش یابد

طبق قانون افزایش حقوق‎ها می‏بایست متناسب با تورم افزایش یابد اما متاسفانه با توجه به میزان تورم واقعی در جامعه این افزایش قیمت عادلانه نیست و در آینده کارمندان و کارگران در تأمین معیشت با مشکل مواجه خواهند شد.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: اطلاعاتی در دست است که افزایش نرخ ارز و دلار در کشور هماهنگ شده صورت گرفته است آیا بانک مرکزی بر قیمت ارز و دلار کنترل نمی کند؟ سکوت بانک مرکزی سکوت معنا داری است و باید در این خصوص پاسخگو باشد.

امیر خجسته، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما، در واکنش به افزایش 10درصدی حقوق کارمندان در لایحه بودجه، گفت: طبق قانون افزایش حقوقها می‏بایست متناسب با تورم افزایش یابد اما متاسفانه با توجه به میزان تورم واقعی در جامعه این افزایش قیمت عادلانه نیست و در آینده کارمندان و کارگران در تأمین معیشت با مشکل مواجه خواهند شد.

وی در ادامه افزود: افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان باعث به هم خوردن معادلات زندگی آنها خواهد شد و مشکلات عدیده ای را برای کارمندان ایجاد خواهد کرد.

خجسته در ادامه با تاکید بر این مطلب که مجلس و دولت در جهت افزایش 15 تا 20 درصدی افزایش حقوق کارمندان و کارگران به توافق برسند، اذعان کرد: از آنجایی که مجلس نمی تواند حقوق کارمندان را به تنهایی افزایش دهد از این رو ضرورت دارد نمایندگان و دولت با یکدیگر جهت افزایش حقوق در سال آینده به توافق برسند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تأکید کرد: حقوق کارمندان و کارگران متناسب با تورم واقعی میبایست هجده درصد افزایش یابد.

نماینده مردم همدان در خانه ملت افزایش رکود و رشد نقدینگی را سوء مدیریت و بی برنامگی دولت برشمرد و اظهار داشت: اگر دولت برای اقتصاد برنامه داشته باشد کشور شاهد رشد نقدینگی در جامعه نخواهد بود.

وی در ادامه به افزایش قیمت دلار و ارز طی دو هفته گذشته اشاره و بیان داشت: عدم کنترل، مدیریت و برنامه بازار ارز توسط بانک مرکزی باعث شده تا دلار و ارز افزایش یابد.

وی گفت: عدم کنترل بازار ارز باعث خواهد شد تا قیمت مواد خوراکی نیز در بازار افزایش یابد و این نوع رفتار ظلم در حق مردمی است که خود را همواره در کنار دولت میبینند.

خجسته در ادامه به تذکر خود به وزیر اقتصاد اشاره و اذعان داشت: بی برنامگی و عدم کنترل بازار را به وزیر اقتصاد تذکر خواهم داد و از وی سوال خواهم کرد که برای خرد نشدن تحمل مردم زیر بار فشارهای اقتصادی چه اقدامات و برنامههایی را در نظر دارد که در کشور اجرایی کند؟

به گفته نماینده مردم در خانه ملت 71درصد بودجه بر اساس مالیات تدوین شده است و این بدان معنا است که مردم از همه جهات زیر فشار اقتصادی قرار دارند.

خجسته تأکید کرد: اطلاعاتی در دست است که افزایش نرخ ارز و دلار در کشور هماهنگ شده صورت گرفته است آیا بانک مرکزی بر قیمت ارز و دلار کنترل نمی کند؟ سکوت بانک مرکزی سکوت معنا داری است و باید در این خصوص پاسخگو باشد.

وی گفت: مسئولان و رئیس بانک مرکزی زمانی می خواهند در خصوص افزایش قیمت ارز و دلار لب بگشایند که قیمت ارز به 4500 تومان برسد؟ این سکوت نشان از این دارد که بانک مرکزی در بالا رفتن نرخ ارز دست دارد.

نماینده مردم همدان در خانه ملت در خاتمه به عدم همخوانی دریافت مالیات از مردم در بودجه و میزان افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان گفت: این دو هیچ سنخیتی با هم ندارند و تنها فشار بر مردم با این تفکر دولت در بودجه وارد می شود و این نوع رفتار ظلم به مردم است.

https://shoma-weekly.ir/3RKKwN