ویژه

حقوق فردی و گروهی را باید فدای وحدت کرد

برای سازماندهی نیروهای ارزشی باید ظرفیت‌شناسی کرد. امروز ما ظرفیت‌های بالایی داریم که باید آنها را بشناسیم و تقویت کنیم. همیشه این موقعیت‌ها به وجود نمی‌آید.
حجتالاسلام تقوی قائممقام دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: باید از حق شخصی خود در جهت وحدت اصولگرایی بگذریم.

به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، وی که در اجلاس سراسری دبیران استانی سه تشکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و حزب مؤتلفه اسلامی به نمایندگی از سوی آیتالله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سخن میگفت در سخنانی با اشاره به شرایط کشور با طرح این سوال که رسالت ما چیست اظهار داشت: شناخت، اصلیترین وظیفه ما است و در صورت شناخت وظیفه اولین گام برداشته شده است.

حجتالاسلام تقوی تصریح کرد: معمولا رسالت و وظایف انسانها تا حدودی تحت تاثیر شرایط اجتماعی مشخص میشود و شرایط اجتماعی باعث میشود حرکت خاص و رفتار ویژه داشته باشیم.

وی افزود: شناخت زمان نیز از دیگر وظایف ما است و باید براساس آن شرایط و پدیدهها را بررسی و کارها را دنبال کرد.

قائممقام دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) همواره تاکید بر حرکت متناسب با زمان داشتهاند با اشاره به شرایط امروز اجتماعی و سیاسی بیان داشت: امروز دشمنی را در روبهرو میبینیم که دندان تیز کرده و به شیوههای مختلف نتوانسته علیه انقلاب کاری انجام دهد. دشمنان در عراق و سوریه و یمن هر کاری توانستهاند انجام دادهاند؛ اما نتوانستند به اهداف خود برسند. تحریمها را علیه ملت ایران به کار گرفتند؛ اما باز هم نتوانستند کاری از پیش ببرند و میخواهند با تغییر رفتار از درون انقلاب اسلامی را استحاله کنند.

وی ادامه داد: ما خشنود و خوشحال نیستیم که سفارت انگلیس و جاسوسخانه آنها در ایران باز شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: دشمنان با کمک عوامل داخلیشان بهدنبال نفوذ هستند. رفتار عوامل آنها مشخص است که برای ورود آمریکا قند در دلشان آب میشود و هنوز برجام در مجلس شورای اسلامی و کنگره به جایی نرسیده خود را آماده کردهاند. باید هوشیار باشیم.

حجتالاسلام تقوی با اشاره به نقش احزاب ولایی در کشور اظهار داشت: احزاب باید کار تشکیلاتی کنند؛ اما در مسائل ملی و کلی همه باید یکی شویم و راهی غیر از این نداریم. باید با وحدت و یکپارچگی پشت سر رهبری بایستیم.

وی افزود: اگر میخواهیم حزباللهی و اصولگرا بوده و مثل کوه پشت سر رهبری باشیم باید از حق شخصی خود بگذریم و به مصالح کلی و عمومی بیندیشیم. امروز شرایط کشور ایجاب میکند نیروهای متدین با هم وحدت کنند.

قائممقام دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: باید جبههای ایجاد کرد و این جبهه نیاز به مقر فرماندهی دارد. مجموعهای باید در قرارگاه باشند و نیروها را هدایت کنند تا همه نیروها در کنار هم وحدت داشته باشند. رسالت این مقر هماهنگکردن احزاب و تشکلها در جریان اصولگرایی است.

وی افزود: برای سازماندهی نیروهای ارزشی باید ظرفیتشناسی کرد. امروز ما ظرفیتهای بالایی داریم که باید آنها را بشناسیم و تقویت کنیم. همیشه این موقعیتها به وجود نمیآید.

حجتالاسلام تقوی تصریح کرد: فرصتی برای وحدت اصولگرایان به وجود آمده که باید از این فرصت حداکثر استفاده را کرد و امیدواریم روز به روز انسجام و وحدت و همگرایی نیروهای اصولگرا و ارزشی بیشتر شود.

https://shoma-weekly.ir/9PX3go