مجلس

حفظ دستاوردهای هسته‌ای یک مطالبه ملی است

صحبتهایی که امروزه برای تبدیل آب سنگین اراک به آب سبک بیان می‌کند و یا تعلیق غنی سازی و یا مسائل از این قبیل... تبلیغاتی است که دشمن انجام می‌دهد تا خواسته‌های نامعقول خود را دنبال کند. ولی مسئولین و تیم مذاکره کننده باید به این مسئله توجه داشته باشند، امروز این ایستادگی یک مطالبه ملی است. حفظ موقعیت در مسایل هسته‌ای که آن را کسب کردیم خواست مردم است و تنزل و عقب نشینی از آن جایز نیست.
حسین سبحانی نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با توجه دور سوم مذاکرات هستهای اظهار داشت: دستاوردهای هستهای، دانش هستهای و تکمیل چرخه هستهای در کشور ما یکی از نقاط قوت در کشور ما بوده و باعث ارتقا جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای شده است، جای هیچ تردیدی نیست. یکی از عوامل بازدارنده در جهت فزون طلبیهای نظام استکباری، توانمندیها و تواناییهای هستهای جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.

وی تاکید کرد: قطعا حفظ آنچه که با پایمردی مردم و با تلاش دانشمندان هستهای در چهار چوب رهنمودهای مقام معظم رهبری به دست آمده است به عنوان یک واجب امروز برهمه دست اندرکاران ضروری و لازم است ما باید از این جایگاه حفاظت و صیانت کنیم و از موقعیتی که داریم برای همه کس لازم است که تلاش کند که تنزلی و عقب گردی در این راستا صورت نگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: دنیای استکباری‌‌ همان طور که در مذاکرات و بحثها و اظهارات مقامات غربی میبینیم، همیشه دنبال این هستند که کشورهای اسلامی را از خودشان عقب نگاه دارند. همچنین جمهوری اسلامی را که در مقابل آنها ایستاده به عقب برگردانند تا بتوانند خواستههای استکباری خود را تامین کنند.

وی تصریح کرد: نگاه مسئولین هستهای و تیم مذاکره کننده ما، با توجه به رهنمودهای رهبری باید در چهارچوب رهنمودها عمل کنند و با حفظ اصل عزت و حکمت و مصلحت گام بردارند ومذاکرات را اداره کنند و از خطوط قرمز عقب نشینی و عدول نکنند. تا با رعایت این اصول بتوانیم این مذاکرات که در حال انجام است و دور سوم آن به اتمام رسیده و در آستانه پیش نویس متن توافقنامه هستیم، آنچه که نگاه رهبری است را در نظر بگیریم.

سبحانی نیا با بیان اینکه هرگاه ما یگ گام به عقب برداشتیم دشمن خواستههای نامعقول دیگری را بیان کرده است، گفت: صحبتهایی که امروزه برای تبدیل آب سنگین اراک به آب سبک بیان میکند و یا تعلیق غنی سازی و یا مسائل از این قبیل... تبلیغاتی است که دشمن انجام میدهد تا خواستههای نامعقول خود را دنبال کند. ولی مسئولین و تیم مذاکره کننده باید به این مسئله توجه داشته باشند، امروز این ایستادگی یک مطالبه ملی است. حفظ موقعیت در مسایل هستهای که آن را کسب کردیم خواست مردم است و تنزل و عقب نشینی از آن جایز نیست.

وی افزود: درمذاکرات آنها شفاف سازی میخواهند، ما هم اطمینان خاطر میدهیم که جمهوری اسلامی دانش هستهای را برای استفاده صلح آمیز، کارهای درمانی و کشاورزی و ... که تاکنون این روند وجود داشته است.

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ضرورت حفظ روح استقلال ملی اظهارکرد: اینکه عدهای اقداماتی را انجام بدهند ویا حرفهایی بزنند که از این حرفها بوی عقب نشینی یا تنزل از موقعیت و یا.. به مشام برسد، به طبع این خواسته غرب است و مغایر با سیاستهای کلی نظام است و باید از این موارد حتما پرهیز شود.

وی افزود: باید توجه داشت در مخالفتها و موافقتها طوری بحث شود که دشمن نتواند سوءاستفاده کند و تلقی به ضعف جمهوری اسلامی کند ویا احساس کنند فرصتی برای تامین اهدافشان فراهم شده است و با فشار آوردن به جمهوری اسلامی خواستههایشان را مطالبه کنند.

سبحانی نیا تاکید کرد: آنچه باعث عزت کشور شده است، حفظ روحیه استقلال طلبی است. سیاست، اقتصاد و فرهنگ ما در درون کشور رقم خورده است و بریده از سیاستهای نظام استکباری است. اگر این طور تلقی شود که ما نمیتوانیم چنین سیاستی را دنبال کنیم و به چهار چوب نظام استکباری برگردیم، این یک نوع عقب گرد است و در هر صورتی مغایر با آن روحیه استقلال طلبی و مشیای است که ملت ما در دوران دفاع مقدس و طول این سی و چند سال دنبال کرده است.

وی ادامه داد: این کشور و ملت خودش در مقابل مطامع وخواسته غرب ایستاده و کارش را به پیش برده است و با تحمل مشکلات، تحریمها و فشارها را پشت سر گذاشته است. این موقعیت را نباید طوری ترسیم شود و با سیاه نمایی، دشمن فکر کند به خواستههایش رسیده است و با فشار به جمهوری اسلامی در تامین خواستههای ناحق خود در تمام حوزهها، از جمله مسئله هستهای و مسایل حقوق بشری ومسایل مختلفی که این روزها در صدد آن هستند، برآیند.

https://shoma-weekly.ir/kowVxZ