مجلس

حضور زنان در مجلس نیازمند فرهنگ‌سازی و حمایت است

حدود 10 استان زیر 5 نفر نماینده در مجلس دارند که در این استان‌ها هم این مسئله را منع نکردیم، اما تأکیدمان بیشتر بر استان‌هایی بود که بالای 5 نماینده دارند تا در لیست‌هایی که معرفی می‌شوند شاهد حضور پررنگ و چشم‌گیر زنان باشیم؛ چراکه زنان مؤمن و متدین که مطابق بر ارزش‌های دینی دارای عملکردهای مثبتی باشند کم نداریم، اما نیازمند فرهنگ‌سازی و حمایت از آن‌ها هستیم. در این راستا، پیش‌بینی شده بود این زنان در لیست‌ها قرار بگیرند، سپس انتخاب با مردم است.
فاطمه رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار مهرخانه، با اشاره به این‌که طرح استانی‌شدن انتخابات در مجلس شورای اسلامی مطرح است، بیان داشت: هفته گذشته پیشنهادی را در صحن علنی مجلس مطرح کردیم که براساس آن اگر استانی‌شدن انتخابات به تصویب شورای محترم نگهبان برسد و انتخابات مجلس به صورت استانی برگزار شود، در استان‌هایی که بالای 5 نفر کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند در لیست‌های انتخاباتی که از سوی گروه‌ها و تشکل‌های مختلف به مردم ارایه می‌شود، حضور حداقل یک نفر از بانوان واجد شرایط نامزدی نمایندگی در مجلس پیش‌بینی شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: حدود 10 استان زیر 5 نفر نماینده در مجلس دارند که در این استان‌ها هم این مسئله را منع نکردیم، اما تأکیدمان بیشتر بر استان‌هایی بود که بالای 5 نماینده دارند تا در لیست‌هایی که معرفی می‌شوند شاهد حضور پررنگ و چشم‌گیر زنان باشیم؛ چراکه زنان مؤمن و متدین که مطابق بر ارزش‌های دینی دارای عملکردهای مثبتی باشند کم نداریم، اما نیازمند فرهنگ‌سازی و حمایت از آن‌ها هستیم. در این راستا، پیش‌بینی شده بود این زنان در لیست‌ها قرار بگیرند، سپس انتخاب با مردم است.

رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس اظهار داشت: پیشنهادی که بنده از طرف فراکسیون زنان و خانواده دادم با مخالفت جدی نماینده دولت در صحن علنی روبه‌رو شد که این مسئله باعث تعجب بود؛ زیرا دولت فعلی شعار حمایت از زنان و جوانان را مطرح می‌کند، ولی در این‌جا که می‌توانستند حمایت کنند با مخالفت خودشان نظر مجلس را هم برگرداندند و رأی داده نشد. ان‌شاءالله در فرصت دیگری پیشنهادهای دیگری در رابطه با حضور پررنگ‌تر زنان در صحنه انتخابات مطرح خواهیم کرد.

https://shoma-weekly.ir/vUvZDU