مجلس

حضرت آیت الله تهرانی یکی از آن سفیران نور وهدایت در زمان ما بودند

روح الله بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال عالم ربانی آیت الله مجتبی تهرانی اظهار داشت : در روایت داریم که علما ورثه انبیا هستند و اگر روزی انبیا ما را به سوی درگاه احدیت هدایت کردند طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص) اکنون این علما هستند همانند یک شمع فروزان روشنی می بخشند و در واقع سفیران هدایت جامعه ی اسلامی هستند .

روح الله بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت  ارتحال عالم ربانی آیت الله مجتبی تهرانی اظهار داشت : در روایت داریم که علما ورثه انبیا هستند و اگر روزی انبیا ما را به سوی درگاه احدیت هدایت کردند طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص)  اکنون این علما هستند همانند یک شمع فروزان روشنی می بخشند و در واقع سفیران هدایت جامعه ی اسلامی هستند .
وی خاطر نشان کرد :حضرت آیت الله تهرانی یکی از آن سفیران نور و هدایت در زمان ما بودند که هماند چراغی روشنایی میبخشیدند. روشنایی علم و اندیشه و دانش و بینش ایشان در امورات معنوی کاملا معلوم و ملموس بود . شاگردانی ایشان تربیت کردهاند و کرسی های معنوی و علمی که ایشان به پا می کردند یک عالم وارسته و پرهیزکار و عارف و یک فیلسوف دانشمند برای جامعه ایران اسلامی بود که امروز از بین ما رفته و اگرچه خودشان نیستند اما نور معنوی و علمی که  ایشان تدریس کرده طبیعتا باقی خواهد ماند .   
همچنین  حسین سبحانینیا عضو هئیت رئیسه مجلس ، گفت: آیتالله تهرانی؛ دانشمند بزرگوار و از شخصیتهای وارسته و بزرگی بودند که نقش موثری را در بخش تعلیم و تعلم برعهده داشتند و شخصیت ایشان در آموزش معنوی به نحو بارزی برجسته و پررنگ است.شخصیت آیتالله تهرانی به گونهای بود که در آموزش تنها به حوزه تعلم اکتفا نمی کرد بلکه به آموزش معنوی، تهذیب نفس و اخلاق هم نگاه ویژهای داشتند.
وی تصریح کرد : این روحانی وارسته همواره مورد اقبال مردم بود و شاگردان خوبی را تربیت کرد که میتوان نقش ایشان را با حضور شاگردان وی در حوزههای اجرایی و آموزش و پژوهش به خوبی مشاهده کرد. امروز شخصیتهای بزرگواری مانند آیتالله آقا مجتبی تهرانی را کم داریم و از دست دادن بزرگواری مانند ایشان بسیار سخت است چرا که زمان میبرد تا افرادی بیایند و با طی مراحل مختلف بتوانند به جایگاه و کمالاتی در حد آیت الله تهرانی برسند.
عبادی درباره شخصیت این عالم بزرگوار اظهار داشت : ایشان از شخصیتهای بزرگ علمی و عرفانی و اخلاقی حوزه های علمیه بودند و محل رجوع خاص و عام بودند که از رهنمودهای ایشان استفاده می کردند و امروز رحلت این عالم جلیل القدر ضایعه بزرگی به دنیا اسلام و پیروان مکتب اهل البیت محسوب می شود که قابل جبران نیست .
وی افزود : عروج این شخصیتهای بزرگ خسران بزرگی است و جای این عزیزان خالی میماند. برجوانان عزیز لازم است که با استعداد و هوشیاری به حوزه ها مراجعه کنند تا این سنگرهایی که این گونه خالی می شود را پر کنند .

https://shoma-weekly.ir/G9Ybrt