ویژه

حسین انواری: الگوشدن کار‌های موفق جمعی تحقق «همدلی و همزبانی» است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، گفت: الگوشدن کار‌های موفق جمعی تحقق «همدلی و همزبانی» است.

حسین عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، گفت: الگوشدن کار‌های موفق جمعی تحقق «همدلی و همزبانی» است. انواری گفت: سال جدید را با نور فاطمی آغاز کردیم و از خداوند متعال خواستاریم توفیق دهد که در خدمتگزاریمان، آنچه که رضای اوست و خوشنودیاش را محقق میسازد، در اعمال و رفتارمان نمایان شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، تأکید کرد: اکنون باید ما همچون سالهای گذشته مسئولیت و تکالیف خود را بهطور کامل و صحیح تدوین نماییم؛ نکاتی را که رهبر انقلاب اسلامی در رهنمودهای خود در آغاز سال متذکر شدند میتواند در جهتگیری فعالیت ومسئولیتهای ما راهگشا باشد.

حسین انواری با بیان اینکه ما اگر بخواهیم الگوساز باشیم باید کارمان را ماندگار کنیم و این مهم، با بهروزکردن خودمان، ارتقاء علمی و استفاده از ابزار جدید ممکن خواهد شد، ادامه داد: پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری باید تکنیکهای مؤثر را در عرصه ارتباطات پیدا و با تکیه بر مبانی ارزشی اسلامی، از ظرفیتهای ارتباطی گوناگون استفاده نماییم. ما باید درجه نشاط و طراوت در کارهایمان را افزایش دهیم و با اتکاء به خداوند متعال و کارآمدی افزونتر با نیات خالص در خدمت به بهترین خلق خداوند توفیقات روز افزون داشته باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: اگر ملتها با احساس هویت و تکیه ذاتی خود و اتکا بر ایمان الهی در صحنه حضور داشته باشند هیچ قدرتی نمیتواند بر عزم و ارادهآنها غلبه کند همچنان که در ایران اسلامی ما چنین است.

انواری ادامه داد: مردم ایران با استقامت و پایداری بینظیر خود به ملتهای دنیا نشان داد که شکستن بت بزرگ ظلم و استعمار میسر است و این پیام به سراسر دنیا منعکس شده است. انواری در بخش دیگری از سخنرانی خود با تأکید بر اینکه حضور مردم در صحنه سبقت در خیرات باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود؛ افزود: خداوند احسان و انفاق را دوست دارد و امر به نیکی و انفاق نموده است.

عضو هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: کسانی که از احسان و انفاق به دورند بایستی هزینه سختیها و فشارهای جانفرسا را هم تحمل کنند؛ زیرا طبق آموزههای دینی و صراحت قرآن کریم هرکس بخل بورزد به خودش آسیب زده و مانع پیشرفت خودش شده است.

انواری عدم رضایت مردم را از آفتهایی برشمرد که نظام اجتماعی را مختل میکند و همکاری و مشارکت مردم را در هموارکردن راه نظام و انقلاب ضروری خواند و خاطرنشان کرد: مردمی که با تحقیر و بیاعتنایی مواجه باشند به عدم همگرایی با دولتها گرایش مییابند و در خود احساس ذلت میکنند و نارضایتیها افزایش مییابد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی رعایت اصول اساسی را در مسئله رفاه اجتماعی یادآورشد، گفت: ما نظام رفاه اجتماعی را در چارچوب نظامهای اسلامی تعریف و ترسیم میکنیم؛ بهطوریکه عزت و کرامت انسانی بهجای ترحم بهآنها و اولویت قراردادن اقشار آسیبپذیر در برخورداری از رفاه اجتماعی از مهمترین این اصول است.

وی بر توسعه اصل احسان و نیکوکاری و سبقت در خیرات تأکید کرد و گفت: باید به تفاوتهای فردی مردم توجه شود و عدالت را در توزیع امکانات و فرصتها مدنظر قرار داد.

https://shoma-weekly.ir/PWxg7z