مجلس

حذف یارانه پردرآمدها از تعطیلی کارخانجات جلوگیری می‌کند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی حذف سه دهک جامعه از لیست یارانه‌بگیران را موجب کاهش کسری بودجه ناشی از بازتوزیع یارانه‌ها دانست.
لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، گفت: حذف سه دهک پردرآمد از لیست یارانه‌بگیران موجب حمایت دولت از تولید شده، از تعطیلی کارخانجات جلوگیری می‌کند و وضعیت اشتغال جوانان بهبود می‌یابد.

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس نهم با این حذف خانواده‌هایی که درآمدی کمتر از 3 میلیون تومان در ماه دارند علاوه بر حمایت‌های بهداشتی و درمانی و شغلی از نظر مالی حمایت بهتری می‌شوند.

وی با اشاره به شکاف عمیق آمار مجلس و دولت در حذف سه دهک جامعه، گفت: مرکز آمار و وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی دو مرجع اعلام تعداد افرادی هستند که براساس این مصوبه مجلس از شمول افراد یارانه‌بگیر حذف می‌شوند. نظر این دو مرجع نظر قطعی است در این صورت اختلاف آمار 24 میلیون نفری مجلس و آمار 7 میلیون نفری دولت برطرف می‌شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: 45 هزار و 500 ماهانه یارانه نقدی مشکل قابل توجهی از مشکلات افراد پردرآمد را حل نمی‌کند اما این مبلغ برای خانواده 5 – 6 نفره‌ای که حتی عضو کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیست را از نظر درآمدی تا حدودی حل می‌کند.

https://shoma-weekly.ir/zHsNl2