مجلس

حداقل ۵۰ روز زمان برای بررسی بودجه لازم است

عضو هیأت رییسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه مجلس به محض ارائه بودجه کار بررسی آن را به‌صورت فشرده آغاز می‌کند، افزود: حداقل ۵۰ روز زمان برای بررسی بودجه لازم است.
عضو هیأت رییسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه مجلس به محض ارائه بودجه کار بررسی آن را بهصورت فشرده آغاز میکند، افزود: حداقل ۵۰ روز زمان برای بررسی بودجه لازم است.

هادی قوامی در گفتوگو با خانه ملت گفت: بودجه سال ۹۲ باید در تاریخ ۱۵ آذر تحویل مجلس میشد که این مهم محقق نشد و اخباری بر این مبنا موجود است که دولت در دهه فجر بودجه را به مجلس تحویل میدهد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: بهطور کلی حدود دو ماه وقت لازم است و اگرفشردهتر کار کنیم ۵۰ روز وقت لازم است تا بودجه بهطور کامل بررسی شود.

قوامی همچنین در ادامه این مسئله تصریح کرد: اگر بودجه در نیمه دوم بهمن بیاید، حتماً لازم است که همراه آن یک لایحه تنخواه یعنی همان لایحه چنددوازدهم به مجلس ارائه شود تا سال بعد بودجه سال ۹۲ بررسی کامل شود.

وی تصریح کرد: دو ماه از سال قبل را مبنی برای لایحه دو دوازدهم قرار میدهند و بر این اساس برای این مدتی که مجلس در سال آینده مشغول بررسی بودجه است چاره اندیشی شود.

قوامی همچنین تأکید کرد: تنخواه برای سال آتی بر مبنای بودجه سال قبل بسته میشود و با توجه به اینکه در بودجه تنخواه و چند دوازدهم تنها بودجههای جاری و عمومی مدنظر قرار دارد، انبساطی و یا انقباضی بودن بودجهها و تفاوت بودجه دو سال از این حیث مشکلی را بهوجود نمیآورد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه مجلس به محض ارائه بودجه کار بررسی آن را بهصورت فشرده آغاز میکند، افزود: حداقل       ۵۰روز زمان برای بررسی بودجه لازم است.                                                     

 

https://shoma-weekly.ir/KgjLQM