ویژه

حداد عادل: وحدت اصولگرایان با محوریت جامعتین باشد

از ابتدا هم معتقد بودم انقلاب اسلامی روحانیت الحدوث و روحانیت البقاست. جامعتین نقش پدری برای اصولگرایان دارند .

دکتر غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از نیروهای تاثیر گذار در جریان اصولگرایی است. وی نیز در این اجلاس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عسکراولادی و آیت الله مهدوی کنی با اشاره به انتخابات مجلس آینده اظهار داشت: اصولگرایان باید همه توان خود را بر این بگذارند که مجلس آینده مجلسی اصولگرا باشد و مهم نیست از هر کدام از تشکلها و جریانهای اصولگرا چند نفر به مجلس بروند بلکه مهم پیروزی اصولگرایان است. اگر کسی دلش برای انقلاب میسوزد در شرایط فعلی نباید دم از اختلاف بزند.

حداد عادل تصریح کرد: انتخابات مجلس آینده انتخاباتی بسیار حساس و مهم است و باید مراقب باشیم نتیجه اش مانند انتخابات مجلس ششم نشود و اصولگرایان نباید این موضوع را به هیج وجه ساده بگیرند.

وی افزود: مجموعه اصولگرایان از انتخابات مجلس هفتم مجلس را در اختیار داشته اند. ما بهترین وحدت را در آن انتخابات داشتیم و متاسفانه پیکره وحدت اصولگرایان هر چند سال صدماتی دیده است. در سال ۸۲ با وحدت توانستیم اکثریت مجلس را به دست آوریم.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: باید اگر اختلافاتی نیز وجود دارد کنار گذاشته شود. نباید برخی را تندرو و افراطی و برخی را کندرو خواند بلکه باید همه تلاش خود را برای وحدت اصولگرایان انجام داد.

حداد عادل تاکید کرد: آیا دوست داریم مجلسی مانند مجلس ششم به وجود آید؟ من در مجلس ششم یادم است که اگر نماینده ای پشت تریبون میآمد و سخن از رهبری میگفت برخیها ابرو در هم کشیده و ترش میکردند که چرا به سخنان رهبری استناد شده است و حالا میبینیم همان نمایندهها و کسانی که حضور داشتند به پاریس و لندن رفتند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ولایت فقیه ستون اصلی خیمه انقلاب است گفت: کسانی که مذهبی نیستند و فقط وطن خواه هستند نیز امروز معتقدند ایران با واقیت امروز تنها نوعی از حکومت که میتواند ایران را حفظ کند جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است و هیچ نیرویی بدیل ولایت فقیه نیست.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: اصولگرایان قوتهای بسیاری دارند و اینکه شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصویب کرده اصولگرایان با یک لیست و یک صدا در انتخابات حضور داشته باشند و وحدت اصولگرایان با محوریت جامعتین باشد را نیز من قبول دارم.

وی افزود: از ابتدا هم معتقد بودم انقلاب اسلامی روحانیت الحدوث و روحانیت البقاست. جامعتین نقش پدری برای اصولگرایان دارند.

حداد عادل با اشاره به انتخاباتهای گذشته در کشور بیان داشت: در هر دوره از انتخابات از مجلس هفتم تا به امروز متاسفانه وحدت اصولگرایان با ضربههایی مواجه شده است. باید مراقب باشیم. یادمان است در سال 88
عده
ای مواضع دو پهلو گرفتند زیرا جمعیتی را در 25 خرداد دیدند و فکر کردند اگر صریح فتنه را محکوم کنند موضع بدی باشد و به همین دلیل دیدیم که مقام معظم رهبری خواص مردود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: در مجلس هشتم عده ای ساکت فتنه و برخی کاسب فتنه در اصولگرایان معرفی شدند که باعث ایجاد اختلاف شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سال 89 و دعوت احمدی نژاد برای وحدت اصولگرایان اظهار داشت: در جلسهای که آقای احمدی نژاد دعوت کرده بود بسیاری از اصولگرایان حضور داشتند. در آنجا معین شد بنده و آقای ولایتی و مرحوم عسکراولادی ساز و کار وحدت اصولگرایان را مشخص کنیم و جلساتی در این زمینه برگزار کردیم اما با قهر 11 روزه آقای احمدی نژاد تحولات بسیاری رخ داد و وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس آن زمان منتفی شد.

وی افزود: جبهه پایداری نیز از همان 11 روز خانه نشینی آقای
احمدی
نژاد به وجود آمد و در مقابل وی ایستادند.

حداد عادل تصریح کرد: در انتخابات مجلس گذشته هیئت سه نفره من و آقای ولایتی و عسکراولادی با محوریت آیت الله مهدوی کنی تشکیل و منجر به جبهه متحد اصولگرایان شد، اما جبهه پایداری شرکت نکرد زیرا اختلافاتی به دلیل مواضع علیه فتنه و اینکه برخی موضع نگرفته اند وجود داشت.

حداد عادل بیان داشت: امروز مطرح کردن افراطی و تندرو و کند رو در میان اصولگرایان کار اشتباهی است. بنای ما باید وحدت اصولگرایان با همه ظرفیت باشد. اگر کسی دلش برای نظام و انقلاب میسوزد و قدر شرایط و داشتن رهبری با تدبیر همچون آیت الله العظمیامام خامنهای را میداند باید بر ضرورت وحدت اصولگرایان تاکید کند و ایجاد اختلاف پرهیز شود.

حداد عادل با اشاره به مذاکرات هستهای گفت: مذاکرات به یک جایی رسید و تمام شد و مطمئن باشید عدهای در صدد هستند به بهانه توافق خیلی از سنگرها را خالی کرده و عقب نشینی کنند و عده ای این مذاکرات و توافق را سر آغاز یک عصر آشتی با آمریکا و گرایش به آمریکا تلقی میکنند.

وی افزود: برخی رسانههای اصلاح طلبان در صفحه اول خود مژده میدهند که شعبههای مک دونالد افتتاح خواهد شد. آنها معتقدند انقلابی که میخواهد در برابر ظلم و استکبار بایستد اینها را کنار گذاشته و حرف از آمدن مک دونالد میزنند. خطر اینجاست. وقتی صفحه اول برخی روزنامهها را میبینیم خبری از مردم مظلوم یمن نیست و فقط از دوران جدید ارتباط با آمریکا میگویند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: مقام معظم رهبری اما در اولین سخنرانی خود پس از توافق وین بیشترین حمله و انتقاد را به آمریکا و استکبار جهانی کردند. متاسفانه عده ای میخواهند آغوش را در برابر آمریکا باز کنند و با ذوق از آمدن شرکتهای خارجی میگویند.


https://shoma-weekly.ir/GbpTV3