مجلس

حاضر به حذف وزرا به هر قیمتی نیستیم

مجلس محلی برای اظهارنظر بوده و نمایندگان می‌توانند نظر خود را در چارچوب قانون ارائه بدهند. اما در این اظهارنظرها باید مسائل و شرایط کشور را نیز به لحاظ سیاسی رعایت کنند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه همیشه در مجلس امکان اظهار نظر وجود دارد، خروجی این اظهارنظرها را مهم ارزیابی کرد و گفت: آنچه مهم است دفاعیات وزرای پیشنهادی دربرابر انتقادات وارده به آنهاست و در صورت پذیرش دفاعیات، وزرای پیشنهادی رای اعتماد خواهند گرفت.

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به بررسی صلاحیت کاندیداهای مورد نظر وزارتخانه‌های مختلف پیشنهاد شده از سوی دکتر روحانی به مجلس، اظهار داشت: آنچه در مجلس مورد بحث است و بسیاری از نمایندگان آن را درنظر می‌گیرند؛ رعایت شرایط کشور و انتظارات مردم و نمایندگان از وزرای پیشنهاد شده است.

به گفته عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، وزرای پیشنهاد شده باید برنامه‌های مدون و در چارچوب قوانین مشخص داشته باشند تا شرایط بحرانی کشور که از لحاظ اقتصادی دچار بن بست شده است را درک کرده و به کشور کمک کنند.

وی درخصوص اتهامات برخی از نمایندگان به وزرای پیشنهاد شده و انتقادات صریح به خصوص در حیطه سیاسی به آنان اظهار داشت: مجلس محلی برای اظهارنظر بوده و نمایندگان می‌توانند نظر خود را در چارچوب قانون ارائه بدهند. اما در این اظهارنظرها باید مسائل و شرایط کشور را نیز به لحاظ سیاسی رعایت کنند.

مصری تصریح کرد: فتنه؛ خط قرمز ماست و به هیچ عنوان حاضر به عقب نشینی در این موضع نیستیم درعین حال حاضر به حذف افراد یا به روی کارآوردن افراد به هر قیمتی نیز نیستیم.

وی تصریح کرد: وزرای پیشنهاد شده‌ای که نزدیکی به جریان فتنه دارند باید با دفاعیات خود ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد را برطرف کرده و رفع ابهام کنند.

مصری تصریح کرد: درصورتی که وزرای پیشنهاد شده بتوانند رفع ابهام کنند و خود را از فتنه مبرا کنند؛ خواهند توانست رای اعتماد خود را از مجلس دریافت کنند.

https://shoma-weekly.ir/c3gudW