مجلس

حاصل مقاومت ما در مذاکرات عقب‌نشینی‌های آمریکا خواهد بود

سید باقرحسینی در رابطه با تاثیر پایان دوره کاری کا‌ترین اشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، در روند مذاکرات ۱+۵ اظهار داشت: به نظرمن تغییر افراد در ترکیب تیم مذاکره کننده با ایران هیچ تغییری را در روند مذاکرات ایجاد نمی‌کند، زیرا سیاستهای آنان از قبل تدوین شده و مشخص است و برنامه آن‌ها را غالبا آمریکا دیکته می‌کند، اگر غیر از این بود ما در مذاکرات به نتیجه می‌رسیدیم.
سید باقرحسینی در رابطه با تاثیر پایان دوره کاری کاترین اشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، در روند مذاکرات ۱+۵ اظهار داشت: به نظرمن تغییر افراد در ترکیب تیم مذاکره کننده با ایران هیچ تغییری را در روند مذاکرات ایجاد نمیکند، زیرا سیاستهای آنان از قبل تدوین شده و مشخص است و برنامه آنها را غالبا آمریکا دیکته میکند، اگر غیر از این بود ما در مذاکرات به نتیجه میرسیدیم.

نماینده مردم زابل و زهک با اشاره به تجربیات کشور در مقابله با استکبار جهانی تصریح کرد: تجربهای که ما به دست آوردیم آن است که هرگاه در قبال آنها بر حقوق مسلم خودمان با اقتدار برخورد کنیم، موفق و پیروز بودهایم؛ هرگونه ضعف نشان دادن و یا عقب نشینی از مواضع به حق ما، باعث میشود آنها زیاد خواهی کنند و مدعی بشوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: اصول نظام از ابتدا برای ما استواراست و خط قرمزهایی دارد که قابل تغییر نیست. ممکن است در تاکتیکها تغییراتی داشته باشیم اما در اصول هیچ تغییری حاصل نمیشود. زیرا اصول ما برمبنای اعتقاد شکل گرفته و تغییرناپذیر است. بنابراین باید بر اصول اعتقادات خود ایستادگی کنیم وبا تدبیر لازم پیش رویم. اقتداری که همراه با تدبیر باشد میتواند ما را به اهداف خود برساند و تعبیر مقام معظم رهبری اگر نرمشی هم هست نه در اصول، بلکه در مابقی مسایل باید قهرمانانه باشد به گونهای که دشمن تصور نکند که در موضع ضعف هستیم. وی خاطر نشان کرد: درمذاکرات اخیر این تصوری در دشمن ایجاد شده بود که بالحمدلله ترمیم شد و با اقتداری که در آخرین نشست مذاکره کننده نشان دادند، حاکی از استواری ایران بر مواضع به حق خودش بود.

حسینی با اشاره به نتیجه مذاکرات اخیر ادامه داد: البته ترک مذاکرات به نفع هیچ کس نیست، باید هرچه زودتر این مذاکرات باید به نتیجه برسد. اروپا از تحریمهای بیاساس علیه جمهوری اسلامی ایران بسیار متضرر شده است. همچنین حذف دلار در مبادلات جدید یکی دیگراز اقدامات اروپاست که اگر با همراهی چندکشورصورت پذیرد، ضربه سنگینی از لحاظ اقتصادی به آمریکا وارد خواهد شد. لذا آمریکا هم تمایل ندارد که کار به آنجا برسد. قطعا آنها در مذاکرات عقب نشینیهایی را خواهند داشت. ما باید مواضع اصولی خود را حفظ کنیم و از دستاوردهایی که سالها زحمت کشیدیم و شهدای زیادی را هم در این راه از دست دادیم، محافظت کنیم.

https://shoma-weekly.ir/womB2u