مجلس

حاصل تقویت شرکت های دانش بنیان شکوفایی اقتصاد کشور است

دانش به خودی خود پولی ندارد و نباید دانش راه خود ر ا برود و تجارت راه خود، بلکه باید شیوه هایی به کار برده شود که دانش به تجاری سازی برسد که این وظیفه شرکت های دانش بنیان است.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه ، عبدالرضا مصری به مناسبت گشایش نمایشگاه دستاوردهای پارک های علم و فناوری در مجلس، گفت: یکی از مولفه هایی که مقام‌معظم رهبری در ۱۲ بند اقتصاد مقاومتی مطرح کردند، تقویت شرکت های دانش بنیان است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه امروزه اهمیت شرکت های دانش بنیان بر هیچکس پوشیده نیست، ادامه داد: دنیای امروز دنیایی شده که از ارزش افزوده سود کلان می برد و این دانش است که ارزش افزوده همراه می‌آورد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه معتقد است، دانش و ارزش افزوده حاصل از آن خصوصا در بخش صادرات نیز بسیار چشمگیر است .

مصری عنوان کرد: برای مثال قیمت گوشی موبایلی که شاید چند گرم مواد اولیه در آن به کار رفته گاهی به دلیل دانش و فناوری موجود در آن با یک خودرو چند تنی برابری می کند و این خود بیانگر ارزش دانش و نوآوری در اقتصاد یک کشور است.

وی با تاکید بر اینکه این دانش اگر در دانشگاه ها حبس شود بی نتیجه است، یادآوری کرد: دانش به خودی خود پولی ندارد و نباید دانش راه خود ر ا برود و تجارت راه خود، بلکه باید شیوه هایی به کار برده شود که دانش به تجاری سازی برسد که این وظیفه شرکت های دانش بنیان است.

این نماینده مجلس افزود: حمایت و تقویت شرکت های دانش بنیان کمک می کند افرادی که دارای ایده و دانش هستند بتوانند این ایده را به کالایی با ارزش افزوده فراوان تبدیل کنند که حاصل آن شکوفایی برای اقتصاد کشور است.

مصری معتقد است: کالاهای کوچک با ارزش افزوده زیاد که حاصل دانش و فناوری هستند، راه صادراتی هموارتری هم دارند.

وی در خصوص شیوه های حمایتی از شرکت های دانش بنیان، تصریح کرد: مجلس در همه قوانینی که تصویب کرده برای حمایت از این شرکت ها استثنائاتی قائل شده است.

برخورداری از تسهیلات صندوق توسعه ملی، معافیت های مالیاتی، درصد پایین بهره های بانکی و ... همه مواردی است که در آن برای شرکت های دانش بنیان استثناء در نظر گرفته شده و مصری از آنها نام برد.

این نماینده مجلس از آمادگی کامل مجلس برای حمایت از شرکت های دانش بنیان خبر داد و افزود: اینکه یک درصد از اعتبارات کشور برای پژوهش اختصاص یافته نیز گامی در همین راستا است.

مصری با بیان اینکه تنها حمایت های مجلس و دولت از شرکت های دانش بنیان کافی نیست، خاطرنشان کرد: تبدیل دانش به کالا هم سرمایه نیاز دارد و هم زمان، اما متاسفانه سرمایه داران ما تحمل ندارند که یک دانش به کالا تبدیل شود و بخواهند بابت آن صبر کنند.

وی در خصوص وضعیت شرکت های دانش بنیان کرمانشاه نیز گفت: اگرچه واحدهای فناور کرمانشاه در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته اند اما برای ساماندهی این شرکت ها باید یک قطب تعریف شود.

نماینده کرمانشاه عنوان کرد: برای مثال یک استان قطب الکترونیک است و فعالیت های خود را در این بخش متمرکز می کند. ما نیز در کرمانشاه در بخش کشاورزی و پتروشیمی ظرفیت هایی داریم اما قطبی برای آنها تعریف نشده که بتوان از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

https://shoma-weekly.ir/LUrgwe