ویژه

حاج هاشم امانی: پیروزی انقلاب مرهون ایثار و مقاوت مبارزین است

بسیاری از افراد از زحماتی که برای پیروزی انقلاب اسلامی کشیده شد، خبر ندارند که چه مجاهدت‌هایی صورت گرفت.

وی در ابتدا از ابتکار برگزاری این مراسم از سوی حزب مؤتلفه اسلامی تشکر کرد و گفت: بسیاری از افراد از زحماتی که برای پیروزی انقلاب اسلامی کشیده شد، خبر ندارند که چه مجاهدتهایی صورت گرفت.

امانی افزود: حکومت جمهوری اسلامی از هر نظر حکومتی نمونه است که امروز خدا را شاکریم تحت رهبری مقام معظم رهبری قرار دارد.

وی تصریح کرد: یادآوری زحماتی که کشیده شده تا انقلاب به پیروزی برسد لازم و مفید است.

حاج هاشم امانی که روزهای سختی را در زندان قصر در زمان رژیم ستمشاهی گذرانده و خاطرات بسیاری دارد اظهار داشت: ما را ابتدا به زندان عمومی و داخله بردند و هر کدام از مبارزین را به یک بند میبردند تا در کنار هم نباشند. در بند 9 که وارد میشدی بوی نفرت و کثافتی وجود داشت؛ به طوری که زندانی را به داخل سلولها راه نمیدادند و چند ماه طول میکشید تا از راهرو به جای کسی که مرخص میشد به سلول بروی.

وی ادامه داد: در بند عمومی قاتل و آدمکش و قاچاق فروش بودند که بر اثر اعتراض و اعتصاب بلاخره ما را به بند 3 بردند. بندهای زندان سیاسی از عمومی بهتر نبود؛ اما از آن فضا خارج میشد.

حاج هاشم امانی با اشاره به مبارزات علیه رژیم ستمشاهی اظهار داشت: در آن زمان اکثر مبارزین کمونیست بودند و اگر کسی با اعتقادات دینی مبارزه میکرد آنها را افراد مطرودی میدانستند. مردم و جوانان بدانند استقرار جمهوری اسلامی و پیروزی انقلاب به خاطر گذشتها و ایثارهایی بوده که مبارزین انجام دادند.


https://shoma-weekly.ir/TuBtRR