مجلس

جنگ نفتی برای ما تبدیل به نعمت می‌شود

جنگ نفتی که کشور عربستان علیه ایران راه انداخته، تبدیل به یک نعمت خواهد شد. مقام معظم رهبری در چند سال گذشته بارها تذکر دادند ولی ما در خواب بودیم و نفهمیدیم که چه کار باید بکنیم؟ 30 درصد بودجه سال آتی وابسته به نفت است ولی فشارهای وارده ما را به سمتی می برد تا قطع وابستگی کامل به درآمد نفت را داشته باشیم و این یک نعمت الهی است.
عضو فراکسیون حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در سال فرهنگ و اقتصاد، فرهنگ کار در کشور گسترش یابد و دولت باید چابکتر شود.

نماینده مردم تهران افزود: جنگ نفتی که کشور عربستان علیه ایران راه انداخته، تبدیل به یک نعمت خواهد شد. مقام معظم رهبری در چند سال گذشته بارها تذکر دادند ولی ما در خواب بودیم و نفهمیدیم که چه کار باید بکنیم؟ ۳۰ درصد بودجه سال آتی وابسته به نفت است ولی فشارهای وارده ما را به سمتی میبرد تا قطع وابستگی کامل به درآمد نفت را داشته باشیم و این یک نعمت الهی است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، راه حل برون رفت از وابستگی به درآمدهای نفتی را تجاری سازی علم دانست و افزود: استقلال از درون دانش جوانان و تجربه بزرگان به دست میآید، هم اکنون اکثر خروجیهای دانشگاه یا بیکارند یا جذب کشورهای دیگر میشوند، باید دانش خود را بفروشیم نه اینکه به دانشمندهای خود توجه نکنیم تا از این کشور بروند، این همه سرمایه کشور برای آموزش جوانان هزینه میشود ولی بهره برداری اصلی را کشورهای غربی میکنند.

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان تهران کارهای زیربنایی برای استان تهران را در اولویت کاری خود قرار داده است، اعلام کرد: دولت باید موانع بخش تولیدی رقابت پذیر را بردارد و با سخت گیریهای بیمورد کاری نکنیم بخش خصوصی دلسرد شود و در دبی سرمایه گذاری کند، در این زمینه جلسات زیادی با مسئولان استان و سرمایه گذاران برگزار شده تا با مشارکت بخش خصوصی بخشی از مشکل اشتغال در سطح استان تهران حل شود. دولت باید چراغ سبز معقول به صنعتگران و تولیدکنندگان بدهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با تاکید بر اینکه باید استعدادهای بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم، گفت: با دعوت از سرمایه گذاران و شناسایی استعدادهای هر شهر میتوان گامهای مثبتی برداشت که دولت هم در این راستا باید با ارائه لایحههای مربوطه به مجلس راه را برای استفاده از امکانات بخش خصوصی باز کند.

افتخاری با اشاره به تحولات منطقه یادآور شد: گوشهای از بلایای سوریه بر سر کشور فرانسه آمده، سالها مردم کشور سوریه و عراق توسط داعش مورد تجاوز و شکنجه قرار گرفتهاند ولی هیچ نهاد بین المللی صدایش در نیامد، گروه تروریستی داعش را همین کشورهای غربی به وجود آوردهاند و حالا بلای جان خودشان شده، چرا وقتی کودکان غزه زیر آوار بمبهای اسرائیل شهید میشوند صدایشان در نمیآید؟


https://shoma-weekly.ir/aIgek5