مجلس

جنگ نرم نیازمند تکرار نقش موثر زنان در دفاع مقدس است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در عصر امروز، زنان نسل دفاع مقدس ما رسالت مهمی بر دوش دارند و آن روایتگری است بانوی روایتگر چه به عنوان کسی که در آن ایام ایثار وچه به عنوان کسی که فقط در آن زمان زندگی کرده است باید به نقل ایام بپردازد.
لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: بانوان در هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی‌های مهمی انجام دادند، بخشی از این نقش‌آفرینی و حماسه توسط خانواده‌های ایثارگر، بخشی توسط همسران شهدا، بخشی توسط خانواده اسرا و... انجام شد. این خانواده‌ها و بانوان که هنوز ناملایمات، مصائب و مشکلات جانبازان، اسرا، خلأ وجود شهدا و... تحمل می‌کنند یعنی هنوز در خط مقدم جبهه قرار دارند و هنوز مشغول انجام رسالت مهم خویش هستند. در این میان خانواده جاویدالاثرها شاید بار مضاعفی را نسبت به دیگر خانواده‌ها بر دوش کشند.

نسل دفاع مقدس، سرباز خط مقدم مقام معظم رهبری باقی بماند

زنی که سال‌های دفاع مقدس با حماسه‌آفرینی‌های خود نقش مهمی را رقم زده است باید امروز چه موضعی داشته باشد؟ این زن باید سکوت کند؟ منفعل باشد؟ همرنگ جماعت و یا همرنگ فرهنگ وارداتی و تحمیلی رسانه‌های بیگانه شود؟ باید به دنبال تجمل گرایی و ارزش‌های ساختگی و تعریف شده از سوی کسانی که دیدگاه اومانیستی، لیبرالی، فرد گرا، سکولار و یا استکباری دارند، باشد؟ یا مانند همان که آن روز از کشور دفاع کرد امروز نیز سرباز خط مقدم مقام معظم رهبری باقی بماند.

بانوان؛ افسران جنگ نرم امروز

حضرت امام خمینی(ره) فرموده بودند «زنان ما جلوتر از مردان ما حرکت کردند» امروز هم باید در عرصه جنگ نرم اینطور عمل شود و فراموش نکنیم بانوان افسران جنگ نرم هستند. خانم‌های ما می‌توانند در مصرف بهینه کالای داخلی، توجه به فرهنگ دینی عفاف و حجاب، توجه به مفهوم ولایت نقش مهمی ایفا کنند. نباید بگوییم این زنان روزی ایثار کرده و از خانواده خود برای کشور و نظام گذشته‌اند و حالا باید گوشه‌ای بنشینند و نظام برایشان کار کند. اینطور نیست.

روایتگری؛ مهم‌ترین نقش بانوان دفاع مقدس در عصر امروز

در عصر امروز، زنان نسل دفاع مقدس ما رسالت مهمی بر دوش دارند و آن روایتگری است. باید روایت خود را از آن روزها ارائه دهند. روایتگری و ادامه این کار نقش مهم بانوان دفاع مقدس در عصر امروز است. امروز روایتگری باید ادامه داشته باشد تا در جهت تحقق منویات ولی امر دفاع دیگری صورت بگیرد. بانوی روایتگر چه به عنوان کسی که در آن ایام ایثار و گذشت به خرج داده است، چه به عنوان کسی که فقط در آن زمان زندگی کرده، باید روایت کند و بگوید که زندگی امروز ماحصل دفاع مردان دیروز است و همه ما مدیون آن‌ها هستیم.

«دا»، بهترین روایت موجود از زنان دفاع مقدس

کتاب"دا" بهترین روایت زنان از دفاع مقدس است. اینگونه روایت‌گری‌ها باید ادامه داشته باشد. ما باید رسالت خود را در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت انجام دهیم این فرهنگ نه فقط در سراسر کشور خود، که باید به کشورهای دیگر دنیا و انقلاب‌های بیداری اسلامی نیز انتقال پیدا کند و در مقابل نگاه استکباری کشورهای غربی به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شود. هنر و رسانه ما باید در خدمت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به همه جهان، فعال باشد.

https://shoma-weekly.ir/8oDmDn