ویژه

جنایات اسرائیل ملت‌ها را بیدار‌تر می‌کند

کارهایی که اسرائیل انجام می‌دهد، ملت‌ها را بیدار‌تر می‌کند. کشورهای غیر مسلمان هم بیدارند و می‌بینیم به بیداری و دفاع از مظلوم رسیده‌اند. الحمدلله اسرائیل دارد دست و پا می‌زند. با ظلم‌هائی که از اسرائیل دیده‌ایم می‌بینیم در حال حاضر به زانو در آمده است. یک زمانی جنگ بین اعراب و اسرائیل تسمه از گرده سران کشورهای اسلامی و عربی کشیده بود، ولی الان غزه با این مظلومیت و بی‌پناهی تیری در چشم استکبار و اسرائیل شده است.
زین العابدین امیری- هرچند پروژه تکراری حمله اسرائیل به فلسطین مظلوم به خصوص غزه، ماجرایی است که همه ساله اتفاق می‌افتد، اما این مظلومیت هیچ‌گاه رنگ کهنگی به خود نگرفته است. سال به سال هرچه بر مظلومیت برادران مسلمان فلسطینی، افزوده می‌شود، رژیم صهیونیستی هم وقیح‌تر از قبل به حملات خود ادامه می‌دهد. حمایت‌های آمریکا و اروپا هم از اسرائیل، روز به روز پر رنگ‌تر می‌شود. البته هر سال و به دلیل حمایت‌ها و بیداری‌های هرچه بیشتر که در سراسر دنیا به وقوع می‌پیوندد، فلسطینیان با انگیزه و مقاومت بالاتری نسبت به قبل جلوی اسرائیل می‌ایستند. همین انگیزه و شور بود که باعث شد ضرباتی به اسرائیل وارد شود که رسانه‌های آن، از همین حالا نتیجه جنگ را شکست اسرائیل اعلام کنند. اما اینکه موضع کشور‌های مسلمان در قبال فلسطین چیست و چه باید باشد، موضوعی است که همچنان مورد بحث رسانه ها است. با علی اصغر رخ صفت که سابقه حضور در کشور‌های مسلمان و آفریقایی را در ترویج اسلام ناب محمدی دارد، پای این موضوع به گفتگو نشسته‌ایم.

***

شما چند سالی در کشورهای اسلامی و آفریقایی، به ترویج اسلام ناب محمدی پرداختید. رویکرد کشورهای مسلمان نسبت به قضیه فلسطین چگونه است؟

ممالک اسلامی وظیفه دارند در مقابل اسرائیل و امریکا بایستند. ملت‌های کشورهای اسلامی با ملت فلسطین همراهند، ولی متأسفانه سران کشورهای اسلامی در خواب خرگوشی‌اند و اصلاً هیچ تعهدی در قبال فلسطین احساس نمی‌کنند. فلسطینی‌ها هر که و در هر جا که باشند، انسان‌ هستند. سران اکثر کشورهای اسلامی نه تنها از اسلام که از انسانیت و بشریت هم بویی نبرده‌اند.

با این حساب توجه ملت‌ها به آرمان قدس و صحبت‌های امام خمینی در مورد فلسطین جلب شده است.

حضرت امام (ره) بنیان‌گذار بیداری در کشورهای اسلامی بودند و مدت ها است که آثارش را هم می‌بینیم و ان‌شاءالله در آینده هم بیشتر خواهیم دید. یکی از مواردی که ایشان بنیانش را گذاشتند روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس است که تیری در چشم استکبار جهانی، مخصوصاً جرثومه فساد و غده سرطانی رژیم صهیونیستی شده است. روز قدس، روز بیداری کشورهای اسلامی و شرکت ملت‌های اسلامی در تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی برای تقویت روحیه برادران مسلمان و مظلوم فلسطینی ما است. از این رو بسیار مهم است. ولی اصل ماجرا این است که بیداری در کشورهای اسلامی به دست توانای حضرت امام (ره) و جمهوری اسلامی بوده است.

اسرائیل هر سال قبل از روز قدس فشارش را بر فلسطینی‌ها زیاد‌تر می‌کند. آیا فکر نمی‌کند همین کار باعث می‌شود حضور مردم در روز قدس پررنگ‌تر شود و مردم دنیا را علیه آن‌ها بشوراند؟

کارهایی که اسرائیل انجام می‌دهد، ملت‌ها را بیدار‌تر می‌کند. کشورهای غیر مسلمان هم بیدارند و می‌بینیم به بیداری و دفاع از مظلوم رسیده‌اند. الحمدلله اسرائیل دارد دست و پا می‌زند. با ظلم‌هائی که از اسرائیل دیده‌ایم می‌بینیم در حال حاضر به زانو در آمده است. یک زمانی جنگ بین اعراب و اسرائیل تسمه از گرده سران کشورهای اسلامی و عربی کشیده بود، ولی الان غزه با این مظلومیت و بی‌پناهی تیری در چشم استکبار و اسرائیل شده است.

الحمدلله هم از نظر معنوی و روحی و هم از نظر نظامی پیروز هستند. اسرائیل به قدری وحشت کرده که می‌خواست از حمله زمینی منصرف شود. اسرائیل گرگی است که به جان منطقه افتاده، ولی نفسهای آخر را می کشد.

آیا سران کشورهای اسلامی که در خوابند را می‌شود بیدار کرد یا آن‌ها خودشان را به خواب زده‌اند؟

این‌ها جیره‌خوار استکبار و اسیر امریکا هستند. خود امریکا هم اسیر اسرائیل است. این‌ها بیدارشدنی نیستند. ان‌شاءالله خداوند متعال خودش کمک کند، هم بیداری به سران کشورهای اسلامی و همه مسلمان‌ها عنایت کند و هم پیروزی و ظهور آقا امام زمان (عج) به وقوع بپیوندد.

امسال در دنیا بر اثر جنایاتی که اسرائیل انجام داد، اقبال به فلسطین بیشتر شد، حتی غیرمسلمان‌ها هم در باره فلسطین مصاحبه می‌کنند و کمک‌هائی می‌فرستند. چرا امسال توجه دنیا به فلسطین این چنین افزایش یافت؟

یکی از دلایل آن مظلومیت مردم فلسطین است. انسان‌هائی که در منطقه کوچکی اسیر چنگال چنین گرگ خون‌آشامی هستند. مردم دنیا از نظر عاطفی به این قضیه توجه می‌کنند. این‌ها الطافی است که خداوند متعال به مسلمان‌ها کرده است. آن‌ها هم باید در لیالی بابرکت رمضان دعا کنند و از خدا بخواهند هر چه زود‌تر این غده سرطانی را ریشه‌کن کند.

https://shoma-weekly.ir/YQjnbh