مجلس

جلوگیری از رخنه افراطی‌ها به دانشگاه،‌ عبرت فتنه 18 تیر

به اعتقاد بنده، فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اساتید و مسئولین دانشگاه‌ها، کاملا نشان دهنده این است که ایشان از فضای فعلی شکل گرفته به ویژه در وزارت علوم و تحقیقات نگران هستند.
سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی در رابطه با سخنان مقام معظم رهبری در جمع اساتید و مسئولین دانشگاهها، اظهار داشت: به اعتقاد بنده، فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اساتید و مسئولین دانشگاهها، کاملا نشان دهنده این است که ایشان از فضای فعلی شکل گرفته به ویژه در وزارت علوم و تحقیقات نگران هستند.

وی افزود: در حقیقت با فرمایشات معظم له هم مسئولیت رئیس جمهور محترم سنگینتر میشود و هم مجلس شورای اسلامی. متاسفانه در وزارت علوم نگرانیهایی وجود دارد ، مجلس پیگیریهایی را انجام داده که امیدواریم بتوانیم با این پیگیری ها از آرمانهای نظام و ارزشهای انقلاب دفاع کنیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: ‌‌ به نظرمن دغدغههای حضرت آقا باید برای اساتید در دانشگاهها، تشکلهای دانشجویی، تشکلهای اساتید، دانشجویان و اساتید بسیجی حجت باشد که اگرجایی در دانشگاهها انحرافی احساس میکنند به میدان بیایند.

وی خاطر نشان کرد: فرمان حضرت آقا به نوعی در این رابطه یک تکلیف شرعی است که نیروهای ارزشی ما از دانشگاهها مراقبت کنند تا خدای ناکرده در جهت خلاف حرکت دانشگاه، از لحاظ علمی و ارزشها منحرف نشود.

طاهری با اشاره به اقدام برخی از نمایندگان در خصوص استیضاح وزیر علوم و تحقیقات اظهار داشت: امیدواریم مجلس در این رابطه اقدام خوبی را به موقع انجام دهد. البته استیضاح وزیر علوم و تحقیقات تقدیم مجلس شده اما اعلام وصول نشده است، اما قاعدتا در اولین جلسه علنی مجلس اعلام وصول میشود.

طاهری با اشاره به فتنه ۷۸ و حوادث ۱۸ تیر کوی دانشگاه عنوان کرد: به نظر من درآستانه سالگرد حوادث ۱۸ تیر، بیان حضرت آقا مبنی بر این که ورود دانشگاه به فضای سیاسی سم مهلکی است، به نوعی بیان حوادث‌‌ همان سالها است، که به نوعی گوشزد نمودند.

وی افزود: ورود برخی از جریانهای سیاسی افراطی اصلاح طلب به درون دانشگاه و
سوء
استفاده از احساسات پاک و پر شور جوانان دانشجو در آن فتنه به چشم میخورد که آنها در حقیقت آمدند تا با بازیچه قرار دادن دانشگاه و دانشجو در فضای آن زمان، به اهداف ناپاک خودشان برسند.

طاهری تاکید کرد: من گمان میکنم تعبیرات مقام معظم رهبری در این دیدار به گونه ای بود تا خدای ناکرده چیزی شبیه‌‌ همان سالها در فضای فعلی دانشگاه صورت نگیرد و کشور را از آن حرکت پر شتاب علمی که در سالهای گذشته به خود گرفته است، باز دارد و یا منحرف سازد. بنابراین حوادث ۱۸ تیر ۷۸ باید عبرتی برای دلسوزان انقلاب و نظام شود و مراقبت کنیم که فضا در دست افراد افراطی قرار نگیرد.

https://shoma-weekly.ir/gHeqWE