مجلس

جای خالی کودکان شهید در سینمای دفاع مقدس

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: باید از کودکانی که زیر بمباران دشمنان زندگی کردند فیلم‌هایی ساخته شود تا کشورهای دیگر در جریان دفاع 8 ساله سرزمین ما قرار گیرند. باید پاکی و مظلومیت این کودکان به تصویر کشیده شود تا در کشورهای دیگر هم شاهد چنین تصاویری نباشیم.

لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره کودکانی که در جنگ به شهادت می‌رسند، گفت: این کودکان مصداق آیه شریفه‌ای است که می‌گوید در قیامت درباره این کودکان سوال می کنند که این ها به چه گناهی به شهادت رسیدند و مسئولین باید پاسخوی این سئوال باشند.

وی در ادامه افزود: باید توجه داشت که امروز همه کسانیکه در مجامع حقوقی مسئولیت دارند باید نسبت به خون این کودکان بی گناه احقاق حق کنند. اگر جوانان، مردها و زن های سرزمینمان در جنگ به شهادت رسیدند مظلوم هستند و باید از آنها هم دفاع شود اما کودکان مظلوم تر هستند و هیچ تقصیری در این جنگ ندارند.

افتخاری در ادامه خاطرنشان کرد: براساس عرف بین الملل باید از این کودکان که هیچ گونه نقشی در جنگ هایی که در سراسر دنیا اتفاق می افتد ندارند، دفاع کنند تا خون آنها بدین شکل پایمال نشود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین گفت: متاسفانه کشورهایی که توسط رژیم صهیونیستی اشغال می شوند و مردم آن به شهادت می رسند و حتی مادرها فرزندانشان را در زندان به دنیا می آورند اما متاسفانه هیچ کسی برای این کودکان احقاق حق نمی کند.

افتخاری درباره سازمان ها و نهادهایی که در سراسر دنیا وظیفه حمایت از کودکان جنگ را بر عهده دارند نیز گفت: متاسفانه این ها ابزار دست عده ای هستند و گاهی در راستای تربیت نیروهای خود با برنامه ریزی های خودشان پیش می روند و به کار اصلی شان نمی پردازند.

وی ادامه داد : این سازمان ها در اصل باید به کوکان غزه، فلسطین، لیبی و عراق و کشورهایی که کودکانشان مظلومانه به شهادت می رسند و یا پدر و مادرشان را از دست می دهند بپردازند و از حق این ها دفاع کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره آثار سینمایی در کشور خودمان در رابطه به این موضوع گفت: باید با برنامه ریزی مناسب و به صورت اساسی در این زمینه اقداماتی صورت گیرد. جنگ ما غالبا مردانه دیده و نوشته شد و ابعاد و شخصیت تاثیرگذار بانوان نادیده گرفته شد.

افتخاری ادامه داد: در حالیکه بانوان سرزمین ما نقش به سزایی در جنگ داشتند و از زبان مادران و همسران شهیدان می توانیم وقایع جنگ را بشنویم و در آثار سینمایی و تلویزیونی مان از آنها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه کودکان می توانند موضوع مهمی برای آثار سینمایی باشند، گفت: بسیاری از کودکان در طی این جنگ ها پدر و مادرشان را از دست داده اند و این موضوع آثار مخربی بر روح و روان آنها باقی می گذارد که تا اخر عمر به همراه خواهند داشت و فیلمسازان کشورمان می توانند به خوبی در فیلم هایشان به این موضوع بپردازند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یاداور شد: باید از کودکانی که زیر بمباران دشمنان زندگی کردند فیلم هایی ساخته شود تا کشورهای دیگر در جریان دفاع 8 ساله سرزمین ما قرار گیرند. باید پاکی و مظلومیت این کودکان به تصویر کشیده شود تا در کشورهای دیگرهم شاهد چنین تصاویری نباشیم.

https://shoma-weekly.ir/iYi9Gd