مجلس

ثبت‌نام دویست نماینده در کارگروه‌های تخصصی تعامل دولت و مجلس

نکته مهم این دیدار آن بود که اقبال نمایندگان نسبت به رئیس جمهور منتخب، یک پیام مثبت به دولت جدید است که امیدوارم دولت با همین رویکردی که شروع کرده در تعامل با قاطبه نمایندگان بتواند از این فرصت و ظرفیت به نفع پیشبرد اهداف نظام، اهداف برنامه‌ای و سیاستهای کلی در بخش های مختلف بهره ببرد.
اسماعیل جلیلی عضو فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به دیدار رئیس جمهور منتخب مردم با نمایندگان اظهار داشت: این دیدار آن طور که انتظار می رفت با استقبال نمایندگان مواجهه شد. رویکرد و گفتمانی که آقای روحانی در آن جلسه انتخاب و ارائه کردند، نشان از یک اراده قوی برای ایجاد یک تعامل مثبت و مستمر در دستور کار دولت وی خواهد بود. 

وی افزود: در این دیدار نمایندگان هم نظرات آقای روحانی را به دقت بررسی کردند و از پیامهای مثبتی که از جانب وی دریافت شد، قدردانی و  به آینده کشور اظهار امیدواری کردند که یک دولت با رویکرد معتدل در جهت تعامل بین دو بخش اساسی در حوزه قانونگذاری و هم در حوزه اجرا و نوید یک رویکرد مناسب در محیطی آرام برای حرکت به سمت توسعه وتعالی کشور در چهار سالی که در پیش رو داریم خواهد داشت. 

جلیلی با بیان آنکه اقبال نمایندگان نسبت به رئیس جمهور منتخب، یک پیام مثبت به دولت جدید دارد  گفت: نکته مهم این دیدار آن بود که اقبال نمایندگان نسبت به رئیس جمهور منتخب، یک پیام مثبت به دولت جدید است که امیدوارم دولت با همین رویکردی که  شروع کرده در تعامل با قاطبه نمایندگان بتواند از این فرصت و ظرفیت به نفع پیشبرد اهداف نظام، اهداف برنامهای و سیاستهای کلی در بخش های مختلف بهره ببرد. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدوارم خطایی که دولت قبل مرتکب شد، دولت جدید مرتکب نشود.آن خطایی که دولت قبل مرتکب شد این بود که تلاش برای ایجاد ارتباط از کانال های مشخص با نمایندگان بود و به عبارتی در ارتباط با نمایندگان افراد معدودی مورد توجه دولت قرار می گرفتند. 

نماینده مردم مسجد سلیمان تصریح کرد: لذا با شرایطی که امروز در جامعه و محیط مجلس می بینیم، فضا برای تعامل درمجلس برای این دولت کاملاً آماده است و نیاز به هیچ معبر و یا افراد خاصی نیست. امیدوارم مشاورین و افرادی که به عنوان رابط بین دولت مجلس که انتخاب میشوند هم توانایی بهره گیری از این ظرفیت و انتقال این پتانسیل را به دولت، به خصوص جناب دکتر روحانی را داشته باشند.

این عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اقدام اخیر مجلس مبنی بر تشکیل کارگروهها بیان کرد: رویکرد خوبی را که اخیراً مجلس در دستور کار خود قرار داده است،  تشکیل کارگروههای تخصصی برای تعامل مجلس با دولت است که قریب دویست نفر از نمایندگان دراین کارگروهها ثبتنام کردند که بتوانند راهکارهای مناسب در بخشهای تخصصی برای تسریع در برنامه ها و حتی نیازهایی که وجود دارد فارغ از رویکردهای بروکراتیک و اداری که معمولاً در فرایند کمیسین ها طول می کشد تا به نتیجه برسد برای ایجاد یک فضای هم اندیشی قبل از ورود به صحنه علنی و کمیسیون ها این فضای هم اندیشی بین مجلس و دولت توسط نمایندگان بر اساس تخصصها به طور داوطلبانه در حال انجام است  که این جلسات از هفته آینده برقرارمی شود.

وی ادامه داد: این جلسات هم اندیشی ظرفیتی منسجم و هماهنگ برای جلوگیری از پراکندگی ها و تفرق در ارائه برنامه ها و دیدگاههاست. امیدواریم که کارگروههای متناسب در دولت از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند لذا در کنارهم قرار گرفتن این کارگروهها یک هم افزایی را در تحقق برنامه ها و اهدافی که در دوره جدید دولت مدنظر است ، ایجاد خواهد کرد.

جلیلی با اشاره به شعار اعتدال آقای روحانی در رویه خود اظهار داشت: آقای روحانی در این مدت هم نشان داد که نگاهش به همه بخشها، گروهها و جریانات سیاسی که دغدغه آنها فعالیت در راستای اهداف عالی کشور و حرکت به سمت بهتر شدن هست را در دستور کار قرار دادند. هرچند جلوتر برویم ممکن است لایه هایی بین این اقتباس آقای روحانی و آن نیازهایی که با جامعه تخصصی نخبگان گروههای مختلف وبخشهای  تأثیر گذار در حوزه فعالیتهای دولت را دارد با آن مواجهه شویم ولی امیدواریم که وی اجازه ندهد که این سدها وموانع به وجود بیایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ظرفیت فراکسیون ها، ظرفیت مجامع استانی کمیسیون ها تخصصی و ظرفیت صحن علنی و تک تک نمایندگان یک ظرفیت فوقالعاده بالایی است که می تواند کمک به در عبور از این شرایطی که قرار داریم، کند. خصوصاً دولت آینده در حوزه برنامه های اقتصادی باید به  شدت با مجلس هماندیشی داشته باشد. در حوزه کارکردهای اشتغال، تولید و ... باید این ارتباطها باشد که بتوانیم فضایی را که موجود است را بهینه کنیم تا سرعت بیشتری بگیرد تا رضایت مردم ایجاد شود و این نگرانی هایی که در حوزه اقتصاد وجود دارد مانند افزایش قیمتها و بیکاری و حوزه تولید داریم مرتفع شود.     

https://shoma-weekly.ir/DpVp4N