مجلس

تیم دیپلماسی کشورمان در تردید شکایت به کمیسیون مشترک است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آمریکایی‌ها در بعد از برجام به دنبال این هستند تا شکلاتی را که در زمان برجام به تیم مذاکره کننده ایران داده‌اند تا برای ملت به ارمغان بیاورند را از آن‌ها پس بگیرند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آمریکاییها در بعد از برجام به دنبال این هستند تا شکلاتی را که در زمان برجام به تیم مذاکره کننده ایران دادهاند تا برای ملت به ارمغان بیاورند را از آنها پس بگیرند.

سید محمد جواد ابطحی، نماینده مردم خمینی شهر و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما، در واکنش به اظهارات روحانی مبنی بر حذف ۸۰ در صد تحریمها با اجرایی شدن برجام، گفت: آقای روحانی باید پاسخ فرمایشات صریح خود را در قبل از توافقات برجام در این مورد که قراردادی را امضا نخواهد کرد که همه تحریمها در آن برداشته نخواهند شد، را بدهد که چرا قراردادی را امضا کرد که تمامی تحریمها در آن برداشته نشده است؟

وی در ادامه افزود: در حال حاضر که ما با یکدیگر مصاحبه میکنیم سه طرح علیه ایران در کنگره آمریکا اعم از تحریم تجاری که با ایران معامله میکنند، تحریم ایران بواسطه سوریه و حقوق بشر، موشکی و فروش ایرباس و بوئینگ در حال بررسی است و سوال ما از آقای روحانی این است که چگونه با تمدید تحریمها هشتاد درصد تحریمهای ایران حذف شده است؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این مطلب که روحانی مشاوران صادق و صدیقی ندارند چرا که آمار غلط به وی میدهند، اظهار داشت: در تعجبم آقای روحانی که خود دبیر شورای عالی امنیت بودند و با این مباحث آشنا هستند چگونه باید صحبتی را در رسانه ملی بکنند که با واقعیت مخالف است و خود آمریکایی و لابی صهیونیست نیز این حرف روحانی را باور ندارند که هشتاد درصد از تحریمهای ایران برداشته شده است.

نماینده مردم خمینی شهر گفت: آمریکاییها در بعد از برجام به دنبال این هستند تا شکلاتی را که در زمان برجام به تیم مذاکره کننده ایران دادهاند تا برای ملت به ارمغان بیاورند را از آنها پس بگیرند.

ابطحی بیان کرد: صحبتهای آقای روحانی در رسانه ملی مصرف داخلی نیز ندارد و تنها اینگونه صحبتها و اظهارات باعث میشود تا افکار عمومی جامعه نسبت به هیئت حاکمه روی گردان شود.

نماینده مردم خمینی شهر در خانه ملت با تأکید بر این مطلب که دولت تدبیر و امید با امضای قرار داد برجام و پنج پیوست این قرار داد بدون توجه به قواعد حقوقی دست ایران را جهت شکایت و صرف نظر از اجرای به تعهدات در برجام بسته است، گفت: با اقدام مسئولان دولتی در حال حاضر ایران تنها میتواند به کمیسیون مشترک که تمامی اعضای آن تحت اوامر آمریکا و اسرائیل قرار دارند، شکایت خود را در جهت نقض برجام از سوی آمریکا مطرح کند.

وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی کشورمان در حال حاضر در تردید است که آیا به کمیسیون مشترک شکایت کند یا خیر؟ چراکه میداند اگر به این کمیسیون اعتراض و یا شکایتی را مطرح نماید تحریمها صورت قانونی پیدا خواهند کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: از آنجایی که قاضی و شاهدین نقض برجام از سوی آمریکا در کمیسیون مشترک در برجام جیره خور این کشور و اسرائیل هستند از این رو در طرح شکایت در تردید بسر میبرند.

ابطحی در خاتمه بیان داشت: متاسفانه سهل اندیشی و حواله کردن منتقدین از سوی رئیس دولت به جهنم در زمان امضای برجام باعث شد تا خود تیم دیپلماسی و روحانی در جهنمی که خود ایجاد کردهاند قرار بگیرند.

https://shoma-weekly.ir/88i9BS