ویژه

تکثیر الگوی مقاومت

امروز ما هم ارتش قوی داریم و هم سپاه پاسداران مقتدر، سپاهی که با اقتدار چگونه نیروهای تفنگداران آمریکایی را کت بسته و دست به بالا تسلیم اراده خودشان کردند. و امروز ما به کشورهای مستضعف و تحت ظلم و ستم آمریکایی ها و ایادی آنها مثل رژیم آل سعود و دیگر رژیم ها به خصوص رژیم صهیونیستی که در بحث لبنان و حماس و مقاومت اسلامی و جهاد اسلامی به قولی لقب کودک کش به خودشان گرفته اند، به لحاظ مستشاری کمک می دهیم.
دکتر محمد کرمی راد- یکی از مهمترین مسائلی که در دوره رژیم ستمشاهی مطرح بود این بود که در واقع شاه ملعبه دست آمریکا بود. بنا به فرمایش و تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یک استوار امریکایی بر یک ژنرال ما حاکم بود. همچنان که ما می دیدیم در صنایع دفاعی هیچ یک از افسران و متخصصین ایرانی حتی حق عوض کردن یک قطعه هواپیما را هم نداشتند، کار به شکلی پیش می رفت که اگر کارخانه‌جات و تأسیسات صنایع دفاعی ولو اینکه در آن زمان ناچیز بود، دچار اشکال می شد کل کارخانه را تعطیل می کردند. اکیپ متخصص آمریکایی می آمد سرویس می کرد، مجدداً راه اندازی می کرد و می رفت. هیچ کدام از ایرانی ها حق دخالت نداشتند.

در آن زمان ارتش ایران تنها دستور عملیاتی مهمی که داشت در مقابل تحرکات نظامی اتحاد جماهیر شوروی سابق این بود که 48 ساعت تا 72 ساعت عملیات پدافند تأخیری انجام دهد. عملیات پدافند تأخیری، یعنی فرض کنید ارتفاعات البرز یا زاگرس تا ارتفاعاتی که در بندرعباس و شهرهای استان های جنوبی ما هست یعنی فلات درونی و کویر را طی می کند تا به آن ارتفاعات برسد، ارتش شاهنشاهی ظرف 48 تا 72 ساعت باید به گونه ای پدافند کند یا دفاع کند یا عقب نشینی کند که در این فاصله ارتش آمریکا و ناوگان های آمریکایی و متحدانش بتوانند از طریق خلیج فارس وارد منطقه شوند و خودشان را به معرکه و محل اطلاق درگیری بین ارتش سرخ با ارتش آمریکا برسانند و این وضعیت نظامی ما به لحاظ شرایط خاص آن زمان بود.

واما بعد از پیروزی انقلاب که یک موهبت نصیب ملت ما شد و شهادت حاج آقا مصطفی خمینی به قول فرمایش خود حضرت امام از الطاف خفیه الهی به شمار می رفت. این انقلاب پیروز شد و ایران اسلامی توانست خودش را به سرعت شکل دهد. دو نیروی قدرتمند پیدا کرد. سپاه پاسداران به فرمان امام آرام آرام سه نیروی هوایی، زمینی و دریایی تشکیل داد. در کنارآن، شعارهایی علیه ارتش بود که در همان سال 58 حتی بعضی از وزرای دولت موقت آقای بازرگان از جمله ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه وقت مطرح می کردند و گروه منافقین و دیگران در آن زمان می گفتند که حالا که انقلاب پیروز شده ارتش را منحل نمایید. یک تؤطئه ای بود و امام در بحث انحلال ارتش هم اجازه نفرمودند و ارتش مکتبی و قوی ای را با درایت و تدبیر پایه ریزی نمودند. امروز ما هم ارتش قوی داریم و هم سپاه پاسداران مقتدر، سپاهی که با اقتدار چگونه نیروهای تفنگداران آمریکایی را کت بسته و دست به بالا تسلیم اراده خودشان کردند. و امروز ما به کشورهای مستضعف و تحت ظلم و ستم آمریکایی ها و ایادی آنها مثل رژیم آل سعود و دیگر رژیم ها به خصوص رژیم صهیونیستی که در بحث لبنان و حماس و مقاومت اسلامی و جهاد اسلامی به قولی لقب کودک کش به خودشان گرفته اند، به لحاظ مستشاری کمک می دهیم.

امروز نه تنها مستشاری در بین خودمان از هیچ کشوری نداریم بلکه به لحاظ به دیگر کشورها هم کمک و مشورت می دهیم. خود من کار مستشاری رؤسای دو کشور آفریقایی رادر سالهای 87 تا 89 داشتم و رییس گروه مستشاری نیروی قدس سپاه بودم و در عین حال سردار همدانی به این جمع پیوست که آخرش در سوریه که کار مستشاری انجام می داد شهادت نصیبشان شد. فکر می کنم در 22 بهمن امسال که سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است بخش دیگری از جنگ افزارها و نجهیزات و امکانات ما به رخ جهانیان کشیده خواهد شد. این اقتدار ملی مرهون تلاش و زحمت های شبانه روزی رهبر عزیز انقلاب بوده که رصد می کردند و با شهید حسن تهرانی مقدم جلساتی داشتند و پیگیری معظم له در همه ابعاد چه در بعد تقویت نیروی دریایی و اقداماتی که به لحاظ بازدارندگی می توانند انجام دهند و چه در بعد موشکی و چه در بعد سایر تجهیزات و امکانات وجود دارد. و در این راستا با اقتدار و با موفقیت علی رغم اینکه ما سالیان دراز در تحریم بودیم یعنی از زمانی که لانه جاسوسی، سفارت امریکا در سال 58 اشغال شد هر سال تحریم های علیه ما را افزایش دادند اما در سایه این تحریم با توجه به تدبیر حضرت امام و رهبری عزیز توانستیم به بالاترین سطح خودکفایی برسیم و خوشبختانه امروز بی نیاز از دنیای خارج، می توانیم یکی از مقتدرترین کشورهای موشکی در خاورمیانه به حساب آییم. حالا بحث پاکستان و هندوستان که مطرح می شود اولین قدرت در منطقه ما هستیم. و این اصلاً قابل قیاس با بقیه کشورها نیست. ما دو قدرت سپاه و ارتش را در کنار هم داریم و قدرت نیروی بسیج که دیگر از همه مهمتراست و درمورد یکی از مهمترین ویژگی های روحیه بسیجی همین بس که توانسته الگویی برای سایر کشورها باشد و طبیعتاً در همین الگو کشورهایی مثل لبنان و حزب الله لبنان می گویند که ما راه مقاومت را از محمد حسین فهمیده ها یاد گرفتیم و توانستند ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی را از جنوب لبنان بیرون برانند و در این راستا موفقیت های چشمگیر بالایی داشتند. و همه اینها ناشی از نوع تفکر بسیجی ما خواهد بود. انشاالله امیدواریم این اقتدار و صلابت تا ظهور حضرت حجت (عج) ادامه پیدا کند.

https://shoma-weekly.ir/IY3Dj6