مجلس

تکثر اصولگرایان به خلق حماسه سیاسی کمک نمی کند

متأسفانه هم اکنون که به عرصه انتخابات می نگریم می بینیم از جبهه های مختلف ، کاندیداهای مختلف که همه کاندیداها در جبهه اصولگرایان از نیروهای ارزشی انقلاب و از‌سرمایه‌های کشور هستند و خیلی از آنها جزو رویشهای انقلاب محسوب می شوند ولی تکثر آنها این نگرانی را ایجاد کرده است.
نقوی حسینی عضو کمیته 16 نفره فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در رابطه با روند فعالیت این کمیته اظهار داشت: همانطور که مستحضرید فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس وسیعترین فراکسیون مجلس است و به طور تقریبی بیش از 180عضو دارد. ما از ابتدای طرح بحث انتخابات ریاست جمهوری این نگرانی را داشتیم که خدای ناکرده جبهه اصولگرایان طوری حرکت نکند که به تشتت آرا و شعبه شعبه شدن آنها ختم بشود واین کثرت کاندیداها باعث نشود انرژی ها خرد و تکه تکه شود ، این نگرانی وجود داشت.

این عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: به نظر می رسد اگر این وحدت ایجاد نشود ، اصولگرایان از چند وجه موجب خسران می شوند . اول اینکه اصولگرایی را در مقابل رقبای خودش تضعیف می کند و دوم آنکه این نوع نگاه درخلق حماسه سیاسی کمک نمی کند، وقتی کاندیداها متکثر شدند دیگر آن وحدت نظر و ذخیره سازی ظرفیت صورت نمی گیرد که موجب نشاط در جامعه شود و همه را به حرکت درآورد.

نماینده مردم ورامین در ادامه خاطر نشان کرد : متأسفانه هم اکنون که به عرصه انتخابات می نگریم می بینیم از جبهه های مختلف ، کاندیداهای مختلف  که همه کاندیداها در جبهه اصولگرایان از نیروهای ارزشی انقلاب و ازسرمایههای کشور هستند و خیلی از آنها جزو رویشهای انقلاب محسوب می شوند ولی تکثر آنها این نگرانی را ایجاد کرده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در خصوص ضرورت تشکیل این کمیته 16 نفره گفت : بدین جهت فراکسیون در این عرصه وارد شد و فکری را مطرح کرد که باید ساز وکاری پیدا شود تا در طی این سازوکار با کاندیدا ها و با مراجع گفتگو بکنیم . همچنین  با گروههای مرجع مثل جامعه محترم روحانیت و جامعه مدرسین حوزه های علمیه گفتگو کنیم تا شاید بتوانیم زمینه ساز وحدت اصولگرایان بشویم و نامزدهای اصولگرا را بتوانیم به هم نزدیک بکنیم تا از بین آنها یک یا دو نفر و نهایتا سه نفر بیشتر وارد عرصه نشوند . انتخاب این کمیته برای طی کردن چنین راه و فراهم کردن چنین ساز و کاری است.

وی در پایان با اشاره به دیدار اعضای این کمیته با مراجع عظام در قم ، تأکید کرد : ما بنا داریم تا با نامزدهای مطرح هرکدام از جریانات و گرایشات جبهه اصولگرایی نشستی داشته باشیم و دیدگاه‌های خودمان را مطرح بکنیم. همچنین با مراجع عظام نشست داشته باشیم تا از راهنمایی‌ها و نظرات آنها استفاده بکنیم ، نشستی هم  که در قم صورت گرفت برای  استفاده از نظرات علما و مراجع بود تا با قوت بیشتری بتوانیم راهمان را ادامه دهیم.


https://shoma-weekly.ir/LJfzmN