مجلس

تولید و اشتغال اولویت مجلس در رأی اعتماد باشد

مقدم گفت: رهبر فرزانه انقلاب در آن جسه خطاب به نمایندگان اقتصاد، را مسئله اصلی کشور دانستند و لزوم پرداختن به تولید داخلی، را راه علاج رکود و اشتغال ارزیابی کردند به همین منوال جهت گیری نماینده گان در انتخاب کابینه دوازدهم باید این مسئله به عنوان اولویت اوپل لحاظ شود.
احمد علی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص ملزومات رای اعتماد نمایندگان مجلس به کابینه دوازدهم اظهار کرد: طبق قانون اساسی تأیید اینکه چه کسانی در کابینه رئیس جمهوری حضور داشته باشند از وظایف نماینده گان محترم مجلس شورای اسلامی است تا پس از بررسی صلاحیت، احراز شرایط لازم و صلاحیت عمومی وزرای پیشنهادی، با دادن رای اعتماد امکان حضور در کابینه به آنان داده شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: می طلبد نمایندگان محترم طی یک هفته قبل جلسه رای گیری با بررسی کارشناسی، همه جانبه و بدور از سیاسی بازی و لابی گری تنها بر اساس تخصص و تعهد و کارآمدی و سوابق گذشته به افراد رای دهند.

مقدم با یادآوری میثاق نامه ای که نماینده گان محترم در ابتدای دوره مسئولیتشان به آن قسم یاد می کنند خاطر نشان کرد: بر اساس این میثاق نامه که در ابتدای پذیرفتن مسئولیت به آن پایبند شدند قسم یاد کردند که از دستاوردهای انقلاب اسلامی پاسداری کنند و مردمی که به امانت ودیعه تصمیم گیری در امر قانون گذاری را به آنان سپرده اند، با رعایت امانت و تقوی به حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشند و تأمین مصالح عمومی کشور و مردم را به خط و ربط سیاسی خود ترجیح دهند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با نماینده گان اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبر انقلاب اگر نماینده توانست پاکیزگی و طهارت خود را حفظ کند، زبانش باز خواهد بود و هر جا نقطه اشکالی دید بیان میکند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه معظم له در آن دیدار خواستار مقدّم دانستن مصالح ملّى به مسائل منطقه اى در وضع قوانین شدند و تصریح کرد: حتما این فرمایش ایشان به مسئه انتخاب وزرا نیز سرایت می کند زیرا اگر در رای اعتماد پیوندهای قومیتی و اینکه انتخاب وزیری خاص به نفع مصالح حوزه انتخابیه فلان نماینده نزدیکتر است را در نظر بگیرد با چشم پوشی از مصالح ملی انتخاب فاحشی را انجام داده است.

مقدم خاطر نشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در آن جسه خطاب به نمایندگان اقتصاد، را مسئله اصلی کشور دانستند و لزوم پرداختن به تولید داخلی، را راه علاج رکود و اشتغال ارزیابی کردند به همین منوال جهت گیری نماینده گان در انتخاب کابینه دوازدهم باید این مسئله به عنوان اولویت اوپل لحاظ شود.

مقدم در پایان گفت: در آخر به عنوان یکی از خیل دلسوزان نظام توصیه می شود که انتخاب افراد اصلح را امتحان الهی بدانند و متذکر باشند که عمر دوران نمایندگی بسرعت سپری خواهد شد و خود می مانند و آثار تصمیم گیری های آنان بر کشور.

https://shoma-weekly.ir/RGx7BN