مجلس

تولید علم باید با نگاه قرآنی صورت گیرد

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس با بیان این‌که محتوا و اشاراتی درباره همه علوم در قرآن موجود است، گفت: دانشکده‌های علوم قرآنی بهترین محل‌هایی هستند تا نیروهایی برای تأمین محتوای دیگر رشته‌های دانشگاهی تربیت کنند.
 لاله افتخاری، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای در همایش تحول آموزش عالی قرآنی در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران با اشاره به آیه «فیه تبیان کل شیء» گفت: باید به همه زندگی و لحظات‌مان از منظر قرآن بیندیشیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تربیت نیروی متخصص، تولید علم و انجام پژوهش‌های میان رشته‌ای را رسالت ذاتی وزارت علوم و دانشگاه‌ها ارزیابی و بر ضرورت تولید علم با نگاه قرآنی تأکید کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی شورای توسعه فرهنگ قرآنی را یک پارلمان قرآنی بلکه بالاتر از آن دانست و افزود: این شورا نقش نظارت، تصویب مصوبات و ابلاغ آن را دارد و مصوبات آن لازم الاجرا است.

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که محتوا و اشاراتی درباره همه علوم در قرآن موجود است، اظهار داشت: دانشکده‌های علوم قرآنی بهترین محل‌هایی هستند تا نیروهایی برای تأمین محتوای دیگر رشته‌های دانشگاهی تربیت کنند.

افتخاری در تبیین جایگاه بایسته نظام علمی قرآنی در ارتقای نظام تقنینی کشور و ضرورت مشارکت دولت و دانشگاهیان در آن، بیان داشت: این همه نیروی ارزشمند در دانشگاه‌ها تا به حال چه پیش طرحی را برای مجلس شورای اسلامی تهیه کرده‌اند؟ چند لایحه از ظرف دولت به مجلس داده شده است؟

نماینده مجلس شورای اسلامی شورای با بیان این‌که نیاز است که دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های دنیا برگزار کنیم، گفت: نه تنها جهان اسلام بلکه دنیا پیشرفت‌های ما را دیده است، باید برای آنها خوراک تهیه کنیم.

براساس این گزارش این همایش به‌همت مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور و با همکاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی و به میزبانی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران درحال برگزاری است.

https://shoma-weekly.ir/QJcl3b