مجلس

تولیدکنندگان در تدوین قوانین موثر به نمایندگان مجلس کمک کنند

بسیاری از مدیریتها سیاسی هستند و ما بیشترین ضربه را از ناکارآمدی مدیریتها میخوریم. ملکشاهیراد عنوان کرد: در بودجه سال 97 دولت مکلف است که اوراق قرضه را بهعنوان تضمین و وثیقه قبول کند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در بودجه امسال 15 هزار میلیارد تومان درآمد از مابهالتفاوت فروش ارز پیشبینیشده است که این نکات شائبههای تعمدی بودن اخلال در بازار ارز را نشان میدهد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمدرضا ملکشاهیراد در جلسه مجمع نمایندگان استان با فعالان بخش خصوصی به بیان واقعیتهای اقتصادی کشور پرداخت و گفت: دولت امسال تعهد ایجاد اشتغال یکمیلیون و 33 هزار داده و این در حالی است که سهمی برای اشتغال در تولید در نظر نگرفته است.

وی سیاستهای اقتصاد دولت در حوزه اقتصادی و بودجهریزی را غلط دانست و گفت: از کل بودجه 277 هزار میلیارد مربوط به هزینه دولت بوده و 31 هزار میلیارد تومان نیز برای بدهی است.

نماینده مردم خرمآباد و چگنی در مجلس اظهار داشت: دولت بیش از 600 هزار میلیارد تومان کلنگ زنی داشته و این در حالی بوده که کل بودجه عمرانی دولت حدود 65 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه دولت در صورت برنامهریزی در حوزه تولید میتواند موفق باشد، عنوان کرد: حدود هزار و 600 تریلیون تومان پول نقد در دست مردم است که برای استفاده از آن در حوزه تولید برنامهای نیست.

ملکشاهیراد خاطرنشان کرد: اگر برنامهریزی بهگونهای میشد که این پول به حوزه تولید بیاید مشکلات موجود کاهش پیدا میکرد.

وی اظهار داشت: مدیران ما نگاه درستی به حوزه تولید ندارند که دلیل آن یا درک نادرست آنها از این حوزه و یا غرضورزی است.

نماینده مردم خرمآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه امسال 15 هزار میلیارد تومان درآمد از مابهالتفاوت فروش ارز پیشبینیشده است که این نکات شائبههای تعمدی بودن اخلال در بازار ارز را نشان میدهد.

وی یادآور شد: در لرستان 360 میلیارد تومان به اشتغال در روستاها در نظر گرفته شده که فقط 20 میلیارد تومان پرداختشده است.

ملکشاهی راد با بیان اینکه بانکها همکاری لازم در اجرای این طرحها را ندارند، افزود: در دنیا به ازای هر بازنشسته 7 نیروی شاغل باید وجود داشته باشد که در ایران این میزان دارد به یکبهیک میرسد و با این تفاسیر در آینده شاهد بحران بازنشستگی در کشور خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سالانه 15 تا 20 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور میشود که 4 میلیارد تومان آن مربوط به پوشاک است.

وی تصریح کرد: یکی از ضربات مهلکی که دولت به کشور زد این بود که هیچگاه از سرمایه مردم حمایت نکرد و دیدیم که موسسههای مالی ضربه مهلکی در این زمینه به اعتماد مردم وارد کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید اعتماد مردم را برای سرمایهگذاری در حوزه اقتصاد جلب کرد تا بتوان سرمایه آنها را به حوزه تولید آورد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید در تدوین قوانین به نمایندگان مجلس کمک کنند،افزود: بسیاری از مدیریتها سیاسی هستند و ما بیشترین ضربه را از ناکارآمدی مدیریتها میخوریم. ملکشاهیراد عنوان کرد: در بودجه سال 97 دولت مکلف است که اوراق قرضه را بهعنوان تضمین و وثیقه قبول کند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:نجات کشور این است که اقتصاد را از سیاسیون خارج کنیم چراکه سیاسیون از اقتصاد برای رسیدن به قدرت استفاده میکنند.

https://shoma-weekly.ir/2u8wwL