مجلس

تولیدکننده ایرانی هر شب هراس تغییر قوانین را دارد

مصری از قوانین و مقررات متغیر پیش روی بخش تولید هم گلایه کرد و گفت: تولیدکننده ایرانی هر شب هراس تغییر قوانین را دارد
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تا زمانی‌که ۴۰ میلیارد دلار واردات کالای مصرفی و ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق داریم، هیچ کمکی به بخش تولید نمی‌شود.

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، تولید را ستون فقرات اقتصاد مقاومتی دانست و به خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: رفع بیکاری که مهمترین معضل اقتصادی امروز کشور است نیز در گرو همین تولید قرار دارد.

وی افزود: اگر عقیده داریم که رفع مشکلات کشور در گرو تولید است، باید شرایط را برای تولیدکنندگان تسهیل کنیم.

مصری، با انتقاد از اینکه اکنون شرایط برای تولیدکننده داخلی و خارجی برابر نیست، اظهار کرد: اگر نمی‌توانیم شرایطی مشابه تولیدکنندگان خارجی برای تولیدکننده ایرانی ایجاد کنیم، حداقل بر واردات کالاهای خارجی تعرفه ببیندیم که شرایط برابر شود.

نماینده مردم‌ کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اکنون تولیدکننده ما فقط در بخش سود تسهلات بانکی 20 تا 22 درصد هزینه متحمل می‌شود، در بخش بیمه، مالیات، تامین اجتماعی و ... نیز هزینه‌های جانبی دیگری اضافه می‌شود.

به گفته وی گاهی تولیدکننده با همین شرایط سخت یک کالا را تولید می‌کند، اما یک شبه یک محموله بزرگ خارجی وارد کشور می‌شود که توان رقابت را به طور کامل از تولیدکننده ایرانی می‌گیرد.

مصری، یکی از مهمترین راه‌های حمایت از تولید را مقابله با واردات بی رویه و قاچاق کالا دانست و تاکید کرد: تا زمانی‌که 40 میلیارد دلار واردات کالای مصرفی و 25 میلیارد دلار واردات قاچاق داریم، هیچ حمایتی از بخش تولید مفید نخواهد بود.

نماینده مردم‌ کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: این عجیب است که ما می‌توانیم عبدالمالک ریگی را از آسمان پایین بیاوریم، اما جلوی واردات این‌همه کامیون کالای قاچاق به کشور را نمی‌توانیم بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از قوانین و مقررات متغیر پیش روی بخش تولید هم گلایه کرد و گفت: تولیدکننده ایرانی هر شب هراس تغییر قوانین را دارد.

مصری، با بیان اینکه فقط با خوب حرف زدن و برگزاری سمینار نمی‌توانیم مشکل تولید را حل کنیم، یادآور شد: متاسفانه ما گرفتار خوب حرف زدن شده‌ایم و عمل کردن را از یاد برده‌ایم.

https://shoma-weekly.ir/6MEGJM