ویژه

توصیه لاریجانی به مجریان و ناظران انتخابات در بررسی صلاحیت کاندیداها

رئیس مجلس شورای اسلامی در توصیه به هیئت‌های اجرایی و نظارت نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از آنها خواست در بررسی‌صلاحیت ها ضوابط قانونی را رعایت و طبق گزارشات مستند با عدالت رفتار کنند تا افراد ناراضی نشوند.
 علی لاریجانی گفت: همه کسانی که از مشکلات کشور آگاهی لازم را دارند در این عرصه ورود پیدا کنند و وسوسه‌های دیگران آنها را به کنار نراند.
وی ادامه داد: این عرصه‌ای است که نمادی از مردم سالاری در کشور ماست و حضور افراد ارزشمند در انتخابات مجلس می تواند به حل مشکلات کشور کمک کند. این است که توصیه من به هیئت‌های اجرایی و نظارت این است که در بررسی‌های قانونی ضوابط قانونی را رعایت کنند یعنی مثلاً اگر بررسی‌ها دال بر این است که از 4 مرجع گزارشاتی گرفته شود این گزارشات مستند باشد و با عدالت برخورد کنند تا افراد ناراضی نشوند.
وی در توصیه دیگری به کاندیداهای انتخابات گفت: باید در برخورد های انتخاباتی رعایت اخلاق و نظارت بشود. میدان انتخابات میدان معرفی کردن است میدانی است که فردی خود را صاحب صلاحیت می‌داند اولین صلاحیت این است که خود را درست معرفی کند و در این مرحله تخطی نشود. گاهی افراد دیگران را تخریب می‌کنند که این کار نادرستی است و نشان دهنده این است که از صلاحیت افتاده است. کسی که برای معرفی خود دیگران را تخریب می‌کند صلاحیت لازم در این زمینه را ندارد.
رئیس مجلس گفت: حیف است که فضای جمهوری اسلامی که برای انتخابات شکل گرفته تبدیل به کشمکش‌هایی شود که آسایش افراد را از بین ببرد.

https://shoma-weekly.ir/HTnVub