مجلس

توان نظامی و فکری ما پیام دوستی برای کشورهای منطقه دارد

عبدالرضا مصری رئیس فراکسیون موتلفه اسلامی در رابطه با رزمایش ولایت 4 و با تاکید بر قدرت نظامی جمهوری اسلامی اظهار داشت : آنچه مسلم است هرگاه ما پیشرفتهای بسیار زیادی در زمینه نظامی داشته ایم . برای اجرا و مانور آنها قاعدتا برنامه ریزیهایی به طور سالیانه در کشور صورت می گیرد. این برنامه فرصت بسیار مناسبی است تا اینکه توان رزمی و توان دفاعی خودمان را تقویت بکنیم و آنچه را که در کشور در عرصه دفاعی ساخته شده است باید آزمایش کنیم . زیرا خوشبختانه ما در شرایط تحریم توانسته ایم بخش عمده ای از وسایل دفاعی را در کشورساخته و بر روی پای خود بایستیم و مستقل باشیم .
عبدالرضا مصری رئیس فراکسیون موتلفه اسلامی در رابطه با رزمایش ولایت 4 و با تاکید بر قدرت نظامی جمهوری اسلامی اظهار داشت : آنچه مسلم است هرگاه ما پیشرفتهای بسیار زیادی در زمینه نظامی داشته ایم . برای اجرا و مانور آنها قاعدتا برنامه ریزیهایی به طور سالیانه در کشور  صورت می گیرد. این برنامه فرصت بسیار مناسبی است تا اینکه توان رزمی و  توان دفاعی خودمان را تقویت بکنیم و آنچه را که در کشور در عرصه دفاعی ساخته شده است باید آزمایش کنیم . زیرا خوشبختانه ما در شرایط تحریم توانسته ایم بخش عمده ای از وسایل دفاعی را در کشورساخته و بر روی پای خود بایستیم و مستقل باشیم  .
وی افزود : امروز ما شاهد همان تلاشهای شهدا هستیم که در عرصه دفاع باعث این همه پیشرفت شده است . ابداع واختراع در حوزه های مختلف خصوصا در حوزه دفاع متنوع و زیاد بوده است. چنانچه مستحضرید دشمنان ما محدود کردند حتی به  قرار داد هایی  که برای  خرید پایبند نبودند و همین تحریم ها خود باعث شد بخشی اعظم نیازهای خود را در این عرصه به دست آوریم .
مصری با بیان آنکه توان نظامی و فکری ما پیام دوستی برای کشورهای منطقه  یأس و نومیدی برای دشمنان دارد خاطر نشان کرد: این رزمایش نشان دهنده توان فکری و رزمی عزیزان در نیروهای مسلح است.  از طرفی پیامی که ما برای منطقه داریم پیام دوستی و برای دشمنان پیام یأس و نامیدی است تا فکر دستاندازی را هم به کشور ما نداشته باشند. پیام ما به ملتهای منطقه این است که این امکانات در جهت تامین آسایش و امنیت منطقه است و برای دشمنان هشدار است .
عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی  همچنین در خصوص هشدار سید حسن نصرالله از بابت تجزیه کشورهای اسلامی گفت : باید گفت که جامعه عرب آزمایش خوبی در قبال تحولات منطقه از خود بروز نداد و در این آزمایش به نظر من رتبه ی منفی گرفت. اینکه جامعه عرب و مسلمان علیه یک کشور مسلمان موضع بگیرند و در راستای سیاست آمریکا و اسرائیل حرکت کنند این به غیر از ضعف و سرافکندگی سران کشورهای منطقه که تسلیم خواست رژیم صهیونیستی بشوند چیزی دیگری نیست.
مصری خاطر نشان کرد : قاعدتا کشوری که همسو بوده با حق طلبی های فلسطینی ها امروز در معرض هجوم استکبار و رژیم صهیونیستی و کشورهای دست نشانده منطقه قرار گرفته است . آقای سید حسن نصرالله به خوبی موقعیت موجود منطقه را رصد میکند و هشدارهایی میدهد؛ که هشدارهای بسیار ژرفی است به خصوص در رابطه با مسایل منطقه و پیش بینی آینده ، لذا ایشان در منطقه پرچم داری می کند که حکام آن مشغول هم پیمانی نانوشته با رژیم صهیونیستی و استکبار هستند . به نظر من خیلی از کشورهای عربی بیشتر از یک هم پیمان به رژیم صهیونیستی کمک میکنند و اگر همپیمانی بود این پیمان ها دارای حد و مرزی بود . این ها با پشت پا زدن به منافع مسلمانان و هم آغوشی دشمنان مسئله را از حد هم برده اند و این هشدار ایشان هشدار بسیار آگاهانهای است .

https://shoma-weekly.ir/mFOruw