مجلس

توانایی ایجاد بانک اطلاعاتی برای درمان بیکاری را داریم

عبدالرضا مصری گفت: ما توانایی ایجاد یک بانک اطلاعاتی در این باره را داریم. همان طوری که برای یارانه ایجاد کردیم و از یک کودک تا پیرمرد 90 ساله را یارانه می دهیم و آمار با واقعیت تطبیق دارد.
عبدالرضا مصری نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر تصریح کرد: مرکز آمار درباره جمعیت شاغل و بیکار آمار تازه‌ای ارائه کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: گاه بیکاری در بین یک فامیل بالای 30 درصد است. طرز تهیه آمار متفاوت است و بانک اطلاعات جامعی در این باره وجود ندارد.

مصری گفت: مرکز آمار بر اساس نمونه ای مشخص آمار می گیرند و همان را به کل جامعه تعمیم می دهند و دستگاه متولی این قضیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

او ادامه داد: باید یک دستگاه آمار ایجاد شود تا شمار بیمه‌شدگان، سوابق افراد بیکار، بیمه شده و تخصص های افراد را ثبت کند.

این نماینده مجلس افزود: آمارگیری نمونه ای بسته به ساعت نمونه برداری متغییر است و نمونه ساعت 8 صبح با 5 بعدازظهر تفاوت دارد.

مصری ادامه داد: عدد و رقم برای نمونه برداری مهم نیست؛ اما فرد بیکار یک مشکل جدی برای جامعه است و باید تکلیف او مشخص شود.

مشکل جامعه ما این است که هیچ سیاستگذاری مشخصی برای حمایت از بیکاران وجود ندارد که به طور مثال ظرف مدت دو یا یک سال، یا 6 ماه اشتغال یابند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما توانایی ایجاد یک بانک اطلاعاتی در این باره را داریم. همان طوری که برای یارانه ایجاد کردیم و از یک کودک تا پیرمرد 90 ساله را یارانه می دهیم و آمار با واقعیت تطبیق دارد.

https://shoma-weekly.ir/F42NrS