مجلس

تمرد مجریان از قانون قابل اغماض نیست

تمرد ازقانون توسط افرادی که مجری قانون هستند، امر قابل اغماضی نیست .اگر نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به برخی از مسایل سیاسی اغماض می کند و آنان از رافت وبخشودگی نظام اسلامی و حکومت برخوردار می شوند ، بخواهند قانون شکنی کنند خصوصا اگر این قانون توسط مجری قانون شکسته شود، طبیعی است که دچار هرج و مرج مدنی خواهیم شدو از طرفی هم شکستن قبح قانون شکنی و عادی سازی برخی از مسایل تخلف است و منجر می شود تا برای جلوگیری از این روند برخورد قاطعی داشته باشیم
فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص نادیده گرفتن مصوبه شورای عالی امنیت ملی در برخی از رسانه ها اظهار داشت: اخیرا در برخی از مطبوعات و نشریاتی که به صورت ماهانه و یا هفته نامه، چه در خصوص موضوعات عمومی و چه در رابطه با موضوعات تخصصی و یا حوزه زنان منتشر می شود، متاسفانه مصوبه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر عدم درج مطلب و یا عکس از افراد فتنه ساز 88 نادیده گرفته می شود .

وی افزود: اخیرا نشریه ای را که تحت عنوان امور آموزشی و پرورشی شاهد بودم که در نگاه اول کاملا مسلم است که وزارت آموزش و پرورش، حمایتهای محتویی و مادی آن را تقبل کرده است. همچنین برخی از نشریات در حوزه زنان که اخیرا دو نشریه آن در اختیار ما قرار گرفت، که کاملا مشخص و معلوم است از طرف ما معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جموری مورد توجه قرار دارد، به نظر می آید که چهار چوبهای قانونی را رعایت نمی کنند.

رهبر یاد آورشد: از طرف دیگر در عرصه تاتر، نمایش تاترهایی که حتی شاید به جرات بتوانم بگویم که یک دهم از اباگری و ابتذالی که در این تاترها به چشم می خورد، در زمان حکومت گذشته دیده نشده باشد. چنانچه اگر به نمایش گذاشته می شد، سریعا با برخورد تند مجامع مذهبی، شخصیتهای دینی و خانواده های متدین توقیف و جمع می شد . ولی متاسفانه شاهدیم بروز این مطالب چه در فیلم ها و تاترها و چه در نشریات و کتب مختلفی که حتی در برخی از نمایشگاه بین المللی کتاب هم مشاهده شد بدون هیچ گونه حساسیتی در حال توزیع و ترویج و حمایت است .

وی افزود : به نظر می رسد گروه و یا عده ای با این امور اهداف و نیات خاصی را دنبال می کنند و یا اگر بررسی کنید، سرنخ ارتباطی این افراد با شبکه های معاند غربی هویدا می شود که پیگیر اجرای این گونه پروژه ها در داخل هستند .

فاطمه رهبر تصریح کرد : این امور نیازمند نظارت بیشتر دستگاههای نظارتی از جمله مجلس است . نمایندگان در شوراهای مختلف مثل شورای نظارت برمطبوعات و شوراهای مختلف حضور دارند که به نظر می آید ، این نمایندگان حاضر باید از یک طرف دقت نظر و حساسیت بیشتری را در این امور نشان دهند و از طرف دیگر حضور بیشتری در اجرای این برنامه ها داشته باشند . از طرفی دیگر خود دستگاههای دولتی باید دقت نظر بیشتری داشته باشند . اگر قرار براین وادادگی و ترویج این گونه کتب و نشریات و برگزاری تاترها با محتوی مبتذل باشیم، مردم انقلابی ما ساکت نخواهند نشست! همچنین گاهی اوقات این فعالیتها جنبه سیاسی به خود می گیرد و اهداف جریانی خاصی دنبال می شود که اگر این مساله نیز کنترل صورت نگیرد ، نمایندگان هم همصدا با مردم با این موضوع را که موجب ناراحتی و بی حرمتی است با تذکرات و پیگیری ها وارد عرصه خواهند شد .

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اخیر در یکی از نشریات تصویر یکی از سران فتنه که مطابق مصوبه شورای عالی امنیت ملی ممنوع التصویراست، را درج کرده و چندین صفحه را به این فرد اختصاص داده است به طوری که توضیحات و تصاویر آن خیلی بزرگ و تمام قد کار شده است. قطعا این نشریات از چشم ما دور نخواهد ماند و تذکرات لازم را با همان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و هم وزارت آموزش و پرورش خواهیم داشت .

فاطمه رهبر تاکید کرد: تمرد ازقانون توسط افرادی که مجری قانون هستند، امر قابل اغماضی نیست .اگر نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به برخی از مسایل سیاسی اغماض می کند و آنان از رافت وبخشودگی نظام اسلامی و حکومت برخوردار می شوند ، بخواهند قانون شکنی کنند خصوصا اگر این قانون توسط مجری قانون شکسته شود، طبیعی است که دچار هرج و مرج مدنی خواهیم شدو از طرفی هم شکستن قبح قانون شکنی و عادی سازی برخی از مسایل تخلف است و منجر می شود تا برای جلوگیری از این روند برخورد قاطعی داشته باشیم . /

https://shoma-weekly.ir/TzX13N