مجلس

تمامی فعالیت‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای سیاستهای استکبار است

مامی فعالیتهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستای همان سیاستهای جهان استکبار است.
موسی الرضا ثروتی عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی؛ مطابق اعتراف رئیس اسبق آژانس هسته ای مبنی بر شکست غرب  در متوقف نمودن فعالیت هسته ای ایران اظهار کرد: باید بدانیم که تمامی  فعالیتهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستای همان سیاستهای جهان استکبار است. از طرفی شورای امنیت هم این چنین است‌، بیشتر اعضای آن  کشورهایی هستند که در جنگ جهانی دوم پیروز شده اند و چون در آن زمان پیروز جنگ بودند این حق را برای خود قائل شدند که هر تصمیمی را گرفته و اجرا نمایند حال اگر این تصمیمات حمله به کشور دیگری باشد .
وی تصریح کرد : سیاستها و تصمیمات شورای امنیت غالبا برای کشورها متفاوت است چنانچه سیاست آنان  در عراق با اعمال سیاست در سوریه متفاوت است. در حقیقت کشورهای عضو این سازمان  به علت آنکه قدرت نظامی و اقتصادی دارند‌، خود را حاکمان بر جهان می دانند. نمونه بارز این تفکر تحریم هایی است که بر علیه جمهوری اسلامی انجام دادند . کشورهایی که در این تحریم شرکت نمودند ، نه به لحاظ دشمنی با ایران بلکه اگر این کشورها با آمریکا و اروپا همکاری نکنند‌، آمریکا و اروپا درهای اقتصادی خود را بر روی این کشورها خواهند بست و این کشورها برای حفظ منافع خود مجبور به همکاری  با آنها هستند.
نماینده بجنورد در ارتباط با فعالیت های ‌هسته‌ای ایران گفت: در خصوص فعالیت های هسته‌ای ایران آنها می‌دانند که این فعالیتها  در راستای صلح آمیز است و مقام معظم رهبری نیز بارها  فرمودند که ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم و حتی 120 کشور  عضو جنبش عد‌م تعهد صلح آمیز بودن فعالیتهای ما تائید کردند و حمایت خود را از جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند. در حالی که دیده می شود آژانس هنوز به دنبال سیاستهای غرب در این گفتگو ها هستند و به نظر می رسد که ما هر چه قدر اعتماد سازی کنیم اما تا خواسته‌های نا‌حق آنها برآورده نشود آنها کوتاه نخواهند آمد و اخیرا در مذاکرات خانم اشتون با دکتر جلیلی با آنکه ایران گام های مثبتی را برداشته اما خانم  اشتون گام هایی به سمت عقب برداشته است یعنی خواسته ها و شرایط را افزایش داده است و این  بدین معنا است اگر ما زمانی بخواهیم عقب نشینی کنیم خواسته‌های آنان بیشتر می شود تا آنکه به هدف خود که همان تعطیل نمودن فعالیت های هسته ای است برسند و ایران برای تامین نیاز خود دستش را به سوی این کشورها دراز نماید .
ثروتی در ادامه خاطر نشان کرد: سیاست خارجی کشور‌، عزت اسلامی است یعنی عزت ، حکمت و مصلحت سه محوری که ایران در این مسئله به کار برده است و ما بایستی در راستای اهداف و سیاستهای کلی و استراتژی خود حرکت نماییم و برخواسته های خود پا فشاری کنیم . آنها با تحریم می خواهند که ما تسلیم شویم اما ما استقامت می کنیم و به دنبال گسترش اسلام هستیم .
وی با بیان آنکه سیاست های آمریکا و اروپا رو به افول است، بیان کرد: همان طوری که مستحضرید در منطقه بیداری اسلامی صورت گرفته است و قدرت  آمریکا و غرب رو به افول هستند. جنبش 99درصدی مردم که در این کشورها آغاز شد نشان از این مسئله دارد که 99 درصد از مردم آمریکا و غرب مخالف سیاستها و نظام سرمایه داری هستند و به آن شدیداً اعتراض دارند . آمریکا و اروپا برای بهره گیری از ثروتهای دنیا و رونق بخشیدن به اقتصاد خود،  دائما به دنبال جنگ افروزی هستند .ولی به علت آن که نسبت به جمهوری اسلامی ایران نمی توانند این سیاست را داشته باشند به همین دلیل با ما به طور مستقیم وارد میدان نمی شوند و از طریق سوریه،عراق و افغانستان می خواهند با راه اندازی جنگ و با فروش سلاحهای خود به منفعت دست یابند و اقتصادشان را به حرکت درآورند .              

https://shoma-weekly.ir/K1ivBQ