جامعه

تقسیم کار رسانه های داخلی و خارجی در برابر نظام

اجتماع دروغین برلین درحالی به نمایش گذاشته شد که از یک هفته قبل، تبلیغات زیادی برای حضور ایرانی‌های خارج‌نشین در این تجمع صورت گرفته بود؛ طبق آمار شورای‌عالی ایرانیان خارج کشور در سال 99، تعداد ایرانی‌های ساکن در اروپا یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۵۵۲ است اما تجمع برگزار شده به 100 هزار نفر هم نمی رسید، یعنی حتی به اندازه تماشاگران بازی دربی هم نبودند و ورزشگاه آزادی را پر نمی‌کردند! تصاویر منتشر شده از این تجمع نشان می دهد که به‌غیر از ایرانی‌ها، اتباع دیگر کشور‌ها نظیر افغانستان، اوکراین، کرد‌های عراق و ترکیه و همچنین خودِ مردم آلمان هم در این تجمع حضور پیدا کرده اند.
این تجمع که رسوایی دیگری را برای گروه های ضد انقلاب رقم زد با حمایت رسانه ی اصلاح طلب همراه بود .

روزنامه ی اعتماد در مطلبی با انتقاد از رسانه‌های کشور و به‌خصوص حامیان دولت که تجمع برلین را خفیف خوانده بودند نوشت: " کوچک‌شماری و مسخره کردن تظاهرات کنندگان برلین و تورنتو بیشتر مصرف داخلی ـ آن هم برای بخش‌های خاص جامعه ـ دارد. باید بپذیریم ضربه‌ای که در یک ماه اخیر به‌صورت مشت‌های سنگینی به طرف ما حواله شد، در فرآیند سریع جبران نشد. "

عجیب است که یک رسانه ی داخلی که از بودجه بیت المال تامین می شود به حمایت از جریان ضد انقلاب می پردازد و ادعاهای شبکه معاند اینترنشنال را مطرح و تقویت کند، نظام سلطه که از ایران قوی و موفقیت‌های کشور در عبور از تحریم‌ها عصبانی هستند طی هفته های گذشته، با استفاده از همین فضا‌سازی‌های رسانه‌ای به مداخله در امور داخلی کشورمان پرداختند و حال روزنامه ی به ظاهر اصلاح طلب دست در دست رسانه های ضد انقلاب گداشته و سعی می کند اینگونه القا کند که جهان در مقابل ایران بپا خواسته است.
مختصات حملات و هجمه‌های هر دو گروه (شبکه‌های معاند و شبکه نیابتی غرب در داخل) به‌قدری مشترک است که نشان‌دهنده تقسیم‌کار دقیق و شاید از پیش تعیین‌شده‌ای میان آنان است
.

https://shoma-weekly.ir/ixOEUn