ویژه

تفکر افراطی‌‌‌‌گری کل جهان را تهدید می‌کند

برخی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها چون افراطی‌گری را به نفع خود می‌دانستند آن را تقویت کردند؛ اما نمی‌دانستند افراطی‌گری بیش از هر چیزی آثار فکری و فرهنگی دارد و تبدیل به اعتقاد شده و دامن صاحبان خود را خواهد گرفت.
باین چائولو عضو کمیته مرکزی حزب حاکم چین که در راس هیئتی به دعوت حزب مؤتلفه اسلامی به ایران سفر کرده بود با حسین شیخالاسلام، مشاور بینالملل رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، شیخالاسلام در این دیدار به تشریح ساختار حکومتی جمهوری اسلامی پرداخت و افزود: امام خمینی(ره) نظریهاش بر مبنای عزت بخشی ملت ایران و براساس دستورات اسلام بود و در این راه قیام کرد و انقلاب اسلامی آزادی و استقلال مبتنیبر اسلام را به ملت هدیه داد.

وی با اشاره به شرایط خاورمیانه تصریح کرد: مهمترین مسئله خاورمیانه افراطیگری است. ممکن است این تفکر امروز برای چین خطری نداشته باشد؛ اما تفکر افراطیگری فردای چین و کل جهان را تهدید میکند.

شیخالاسلام بیان داشت: افراطیگری تبدیل شده به تروریسم و آن را در عراق و سوریه شاهدیم. تروریسم نمیخواهد دولت نوپای عراق موفق شود و میخواهد حکومت مردمی سوریه سرنگون شود.

وی افزود: افراطیگری را انگلیس و آمریکاییها در افغانستان به وجود آوردند و الان ادعای مبارزه با افراطیگری دارند. باید دانست که لشکرکشی و بمباران هوایی افراطیگری را از بین نمیبرد؛ بلکه باید برخورد نرمافزاری کرد.

مشاور بینالملل رئیس مجلس اظهار داشت: برخی اروپاییها و آمریکاییها چون افراطیگری را به نفع خود میدانستند آن را تقویت کردند؛ اما نمیدانستند افراطیگری بیش از هر چیزی آثار فکری و فرهنگی دارد و تبدیل به اعتقاد شده و دامن صاحبان خود را خواهد گرفت.

همچنین در این دیدار باین چائولو عضو کمیته مرکزی حزب حاکم چین بیان داشت: هدف اصلی ما از سفر تقویت رابطه دو حزب مؤتلفه اسلامی و حزب حاکم چین است تا بتوانیم با انتقال تجربیات به ارتباط بیشتر برسیم.

وی افزود: ایران و چین در زمان تحریمها در کنار یکدیگر بودهاند و هیچ دلیلی وجود ندارد که در شرایط فعلی این ارتباط تقویت نشود.

عضو کمیته مرکزی حزب حاکم چین و دبیر استان جی سین تصریح کرد: با نظرات شما درباره امنیت منطقه کاملا موافق هستم و تروریسم دشمن مشترک همه انسانها است.

وی ادامه داد: ما اهمیت زیادی برای مقابله با تروریسم قائلایم و به نظرم مقابله با این تفکر نیاز به همکاریهای بینالمللی دارد.

باین چائولو گفت: ایران و چین میتوانند در زمینه مقابله با تروریسم با هم همکاری کنند.

https://shoma-weekly.ir/WCeAt2