مجلس

تغییر نگرش در اجرای برجام خواهیم داشت

برجام یک توافق ناتمام است و ما تا کنون از عملکرد برجام، ارزیابی مثبتی نداشته‌ایم، مطمئنا با توجه به روند اجرائیات برجام، نگرشی که در آینده برجام به وجود خواهد آمد، محتاطانه تر از نگرش قبلی خواهد بود.
هاجر چنارانی، نماینده نیشابور و تخت جلگه با بیان آنکه امنیت کنونی کشور مرهون تلاشهای شبانه روزی سربازان گمنام است، به خبرنگار «شما» گفت: با توجه به ناامنیهای منطقه و اقدامات گروهکهای تروریستی، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد تشنج و اختلاف در داخل کشورهستند و طبیعتا نمی خواهند در این حلقه ناامنی که در اطراف ایران به وجود آوردهاند، ایران را بینصیب بگذارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: اخیرا با کشف و شناسایی گروهکهای تروریستی در داخل ایران که قصد عملیات انتحاری برای ایجاد ناامنی در داخل را داشتند؛ این موضوع به خوبی روشن شده است و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز با حضور در مجلس به این مهم اشاره داشت. اما با تلاشهای شبانهروزی سربازان گمنام امام زمان(عج) این حلقههای گروهکهای تروریستی کشف و ثبت شدند. خداوند را هم شاکریم که در این اوضاع ناامن منطقه، ایران از وضعیت خوب امنیتی برخوردار است و آن را مرهون تلاشهای بی دریغ و رصد شبانهروزی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور است.

چنارانی با اشاره به پیگیریهای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس در رابطه با برجام اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در راستای برجام و تعهدات آن، وزیر امور خارجه کشور مجلس را طی جلساتی احضار خواهد کرد تا گزارش ها و توضیحات وزارت خارجه را در خصوص روند اجرائیات برجام ارائه دهد.

وی خاطر نشان کرد: قاعدتا بعد از آنکه نتایج گزارش های وزارت خارجه را مورد بررسی قرار دادیم، تصمیماتی در این خصوص خواهیم گرفت. همانطور که مستحضرید برجام یک توافق ناتمام است و ما تا کنون از عملکرد برجام، ارزیابی مثبتی نداشتهایم، مطمئنا با توجه به روند اجرائیات برجام، نگرشی که در آینده برجام به وجود خواهد آمد، محتاطانه تر از نگرش قبلی خواهد بود.

نماینده مردم نیشابور در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: بنده فکر نمیکنم با این روندی که برجام، پیش میرود، به نتایج مطلوبی برسیم. زیرا همه بر این موضوع معترفند که برجام هیچ چیزی را عاید کشور نکرده و هیچ بازتاب خاصی برای ما نداشته است؛ علیرغم آنکه ما به تمام تعهدات خود عمل کردیم ولی طرف مقابل به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است؛ احساس می کنم در ادامه اجرائیات برجام با مشکلاتی مواجه شویم و باید برنامه مدونی داشته باشیم.

https://shoma-weekly.ir/w7ZxL0