مجلس

تعهدات مسکن مهر به مردم اجرایی شود

وزارت راه و شهر سازی متعهد شده است تا تعهدات دولت قبل را درخصوص مسکن مهر به طور کامل انجام بدهد و مشکلات مردم در این حوزه را مرتفع کند.
مسکن مهر یکی از پروژههای عمرانی دولت گذشته بود که با هدف ساخت و عرضه مسکن در کشور و با تصویب قوانینی همچون لایحه «ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن» اجرایی شد. اما این تغییر فرآیند سیاست گذاری مسکن در طی چهار دهه اخیر، نیز فراز و نشیبهای بسیاری داشت که باعث نقاط قوت و ضعف در حوزه مسکن شد. با روی کار آمدن دولت یازدهم و انتقادهایی که در این حوزه وجود داشت، نهایتا دولت را مکلف کرد تا مطابق تعهدات دولت گذشته این پروژه را تکمیل و به متقاضیان تحویل دهد، که البته در این میان نیز دولت با نبود اعتبارات در این بخش با مشکلاتی مواجه است.

در این خصوص محمد فیروزی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار «شما» درباره چگونگی تامین مسکن با وجود مشکلات و نارضایتیها، اظهار داشت: حقیقتا دولت در رابطه با بحث تامین مسکن مردم، طرح جدیدی دراین حوزه ندارد. حتی در طرح مسکن مهر و یا در جهت تکمیل آن نیز، تا کنون کار خاصی صورت نگرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه ما در شرایط رکود اقتصادی به سر میبریم، طرحهای عمرانی نیز با مشکلاتی مواجه شده است که مهمترین آن عدم تامین اعتبارات در این حوزه بوده است.

فیروزی نماینده مردم نطنز و قمصر در ادامه تاکید کرد: البته لازم به ذکر است که وزارت راه و شهر سازی متعهد شده است تا تعهدات دولت قبل را درخصوص مسکن مهر به طور کامل انجام بدهد و مشکلات مردم در این حوزه را مرتفع کند.

وی افزود: در این مسیر یکسری مشکلاتی وجود دارد که باید برای آن راه حل اندیشید زیرا در بحث اعتبارات و مسایل مالی دولت با مشکلاتی مواجه است؛ ولی دولت و وزارت راه و شهرسازی تلاش خود را میکنند تا بتوانند به آن نتیجه مطلوب برسند.

https://shoma-weekly.ir/LS7IZI