ویژه

تعاملات بین المللی موتلفه اسلامی در راستای پیشرفت دیپلماسی کشور است

حزب موتلفه اسلامی، بیش از یک دهه است که با ایجاد مرکز امور بین الملل درساختار خود فعالیت دیپلماسی بین المللی را با هدف ارتباط با اسلام خواهان وآزادی خواهان جهان و به منظور حمایت از مظلومان، مبارزه با نظام سلطه، تقویت انسجام و وحدت میان مسلمانان و همچنین بازسازی چهره ایران در جوامع بشری را دنبال میکند.
حمیدرضا ترقی درنشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: حزب موتلفه اسلامی، بیش از یک دهه است که با ایجاد مرکز امور بین الملل درساختار خود فعالیت دیپلماسی بین المللی را با هدف ارتباط با اسلام خواهان وآزادی خواهان جهان و به منظور حمایت از مظلومان، مبارزه با نظام سلطه، تقویت انسجام و وحدت میان مسلمانان و همچنین بازسازی چهره ایران در جوامع بشری را دنبال میکند.

رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در طی این مدت تعاملات بین المللی بسیار مناسبی  مانندتبادل هیئت های سیاسی و حزبی و دیپلماسی حزبی با کشورهای مختلف همچون چین، مالزی، لبنان، سوریه  ترکیه تونس  بولیوی ونزوئلا وکره و..داشته ایم.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد:حزب موتلفه در اتحادیه احزاب  سیاسی آسیا عضویت دارد و در کمیته دائمی آن مشارکت فعالانه ای را در عرصه دیپلماسی عمومی داشته است.

اقدامات مهم بین المللی حزب موتلفه


ترقی در ادامه با بیان اینکه:
      برگزاری اجلاس مقدماتی احزاب اسلامی جهان
      برگزاری کنفرانس حمایت از فلسطین با شرکت همه احزاب داخلی
      راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی احزاب اسلامی جهان در دبیرخانه آن در موتلفه
      عضویت در کمیته دائمی (هیئت رئیسه ) اتحادیه احزاب سیاسی آسیا از طزف ایران
      پذیرش مسئولیت کمیته جوانان خاورمیانه اتحادیه مذکور
      پذیرش عضویت کمیته بانوان خاورمیانه اتحادیه مذکور
      جلب حمایت کمیته دائمی از تلاشهای جمهوری اسلامی برای حل مسائل سوریه
      جلب حمایت کمیته دائمی از ملت فلسطین ومحکوم کردن کشتار غیر نظامیان
     اعتراض به دستگیری اعضای حزب اسلامی آذربایجان
     نامه هشدار دهنده به اخوان المسلمین مصر قبل از کودتای نظامی
     امضاء تفاهم نامه همکاری سیاسی با حزب الله لبنان و حزب حاکم سوریه و..
     انجام بیش از 120 مصاحبه با رسانه ها و شبکه های بین المللی و خارجی در واقع نمائی از ایران
ازجمله اقدامات مرکز بین الملل این حزب بوده که هماهنگ با وزارت امور خارجه کشور صورت گرفته  . مواض این حزب در  مسائل بین الملل را اینگونه تشریح کرد:

مواضع سیاست خارجی موتلفه

استقلال را لازمه انقلاب اسلامی میدانیم
 ما استقلال کشور را توهم نمی دانیم و معتقدیم که بدون وابستگی به غرب و شرق باید به پیشرفت های زیادی در عرصه های مختلف دست پیدا کرد، وی افزود:آنهایی که می گویند پیشرفت کشور باحفظ استقلال میسر نیست اشتباه می کنند زیرا اگر ما مستقل نبودیم همین مقدار پیشرفت را هم بدست نمی آوردیم .

وی ادامه داد: عرصه سیاست خارجی صحنه نبرد توانمندی ها و محاسبات کشورها است و الگوی محاسباتی جمهوری اسلامی تقریر دیگری از الگوی آرمانگرائی واقع بینانه در سیاست خارجی است .

با ضوابط حاکم برمناسبات بین المللی.مشکل داریم
ترقی گفت ما ضوابط حاکم بر مناسبات بین المللی را حافظ منافع  و مصالح قدرتهای سلطه گر دنیا دانسته و پایبندی کامل به آن ضوابط را با حقوق اساسی ملت ایران در تناقض مدانیم و معتقدیم باید چارچوب و اصول این مناسبات بگونه ای تغییر کند که با استقلال و آزادی ملتها در تعارض نباشد و اجازه سلطه گری و تجاوز به حقوق ملتهای ضعیف را ندهد .

ساختار سازمان ملل متحول شود

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ساختار فعلی سازمان ملل و مجامع آن را در خدمت سیاست های توسعه طلبانه آمریکا و قدرتهای سلطه گر دانست و افزود: این سازمان ها با توجه به کارکردشان خاصیتی در دفاع از ملت ها ندارند؛ ساختار این سازمان ها باید متحول شود و از زیر سلطه قدرت های سلطه گر خارج شود .

سیاست خارجی باید از ایدئولوژی اسلامی الهام بگیرد

ترقی در ادامه متاثر شدن سیاست خارجی جمهوری اسلامی از ایدئولوژی اسلامی به تبعیت از امام(ره) و رهبری را ویژگی بارز انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی دانست.وافزود:آنچه درسیاست خارجی امام مورد تاکید قرار دادند و رهبری انقلاب تداوم آنرا لازم میدانند باید سرلوحه برنامه قرار گیرد.

بی اعتمادی بدون تنش با غرب

رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: عدم اعتماد و تکیه به غرب که سالها خصومت خودعلیه انقلاب وجمهوری اسلامی راتداوم بخشیده اند بدون تشدید تنش ها و با حفظ اقتدار وعزت ملی باید سرلوحه سیاست خارجی قرار گیرد.

نرمش قهرمانانه باید به پیروزی ملت بیانجامد

ترقی در ادامه به سیاست نرمش قهرمانانه از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت:باید اصل این سیاست به پیروزی ملت ایران،در احقاق حقوق حقه ملت در فناوری هسته ای صلح آمیز باحفظ استقلال و امنیت ملی کشور و لغو تحریم های ظالمانه بیانجامد.

گرایش به شرق و آسیا اولویت دارد

وی افزود: بهتر است گرایش به شرق و آسیا در سیاست خارجی به جای رویکرد غرب گرایانه ترجیح داده شود وتقویت  روابط  با کشور های آسیائی در زمینه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی به نفع اقتصاد ما و زمینه ساز گسترش نفوذ جهوری اسلامی در منطقه است.

استفاده از فرصتهای منطقه

رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی باتأکیدبر ضعف دولتهای قبلی و فعلی در استفاده از فرصتهای منطقه ای گفت: ما باید با استفاده از فرصت بیداری اسلامی و ریاست برجنبش عدم تعهد و تحولات کشورهای همسایه میتوانستیم و بتوانیم با دیپلماسی عمومی  قوی بتوانیم برای تحقق اهداف جهانی  منطقه ای خود بهره برداری کامل کنیم.

اهداف بین المللی بدون دیپلماسی قوی عمومی محقق نمی شود

ترقی ادامه داد:وزارت خارجه باید دیپلماسی عمومی را جدی بگیرد وضمن پیش بینی برجسته در ساختار خودشبکه عظیم نهادهای مدنی غیردولتی مثل احزاب موجه در این باره را  ساماندهی وتقویت و مورد استفاده قرار دهد؛ این دیپلماسی نباید متمرکز بر موضوع هسته ای شود.

به تیم هسته ای اعتماد داریم ولی به نتیجه بی اعتمادیم

وی افزود:ماعلیرغم اعتماد به تیم هسته ای به نتیجه مذاکرات به دلایل گوناگون بی اعتماد هستیم. وامیدواریم دولت هم مثل موضوع غزه از غرب ناامید شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: تمدید مهلت 4ماهه مذاکرات را به نفع کشور نمی دانیم و معتقدیم دولت نباید از شکست مذاکرات بهراسد چرا که همه می دانند شکست مذاکرات به دلیل زیاده خواهی آمریکا و دخالت اسراییل است.

ترقی تاکید کرد: البته معتقد به رها سازی مذاکرات هم نیستیم مگر آنکه طرف های مقابل این مذاکرات را به بن بست بکشانند.

وی اضافه کرد: بهتر است هر چه زودتر از سراب مذاکره خارج شویم و به  ظرفیت ها وراه حل  های داخلی برای رفع مشکلات تکیه کنیم چرا که این جهت به نفع کشور است.

گروههای تروریستی منطقه دست ساز آمریکا و صهیونیست ها هستند

رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در ادامه به شرایط منطقه و حضور گروههای تروریستی در عراق اشاره کرد و افزود: گروههای تروریستی داعش، النصره و  القاعده وطالبان دست ساز آمریکا، انگلیس، صهیونیسم و دولت های مرتجع منطقه هستند.

ترقی تصریح کرد: دشمنان اسلام با حمایت از این گروههای تروریستی به دنبال بی ثباتی، اختلاف اندازی، اسلام هراسی، ناامنی، ممانعت از پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور های اسلامی ،و هدر دادن انرژی و سرمایه هاو توان کشورهای اسلامی در این راه هستند.آنها میخواهند مانع رشد و توسعه انقلاب اسلامی در منطقه گردند.

وی ادامه داد:لذاباید با بنیانگذاران ، حامیان و تجهیز کنندگان این گروههای تروریستی مقابله کرد و همه مسلمانان باید در این باره اهتمام کنند.

جنگ 30 روزه غزه ماهیت اسرائیل و غرب و اعراب را روشن کرد

این عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی ضمن ابراز تاسف از وقایع غزه گفت: جنگ غزه ماهیت واقعی اسراییل،غرب و نفاق برخی دولت های عربی را به اثبات رساند.
غربی ها  و اعراب درریختن خون مردم فلسطین شریک جرم هستند .

ترقی ادامه داد: اسراییل اکنون علیرغم همه حمایت های غربی و سازمانهای بین المللی به سوی شکست می رود و تنها راه حفظ پیروزی نیروهای مقاومت . مسلح شدن مردم کرانه باختری است. تا روزی با بر گزاری رفراندوم در بین ملت ساکن و آواره فلسطین حکومت مشروع مورد نظر مردم روی کار آمده و حکومت جعلی اسرائیل محو شود.

انحراف اصلاح طلبان از خط امام در موضوع فلسطین فراموش نمی شود

رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اقدامات اصلاح طلبان در طی سالهای 2003 تا کنون در منحرف کردن مسیر حمایت از آرمان فلسطین گفت : نامه سال 2003 دولت خاتمی به آمریکا برای خلع سلاح حزب الله و حماس و
حذف واژه های رژیم صهیونیستی و اشغالگر قدس در ادبیان دولت اصلاحات و شعار نه غزه و نه لبنان فتنه گران 88 و
.....موارد دیگر عملکرد آنها از ذهن مردم بیرون نمی رود و این نشان میدهد که سیاست خارجی کشور نباید در دست این جریان منحرف سیاسی بیافتد.

حقوق بشر ابزار سیاسی امریکاست
 
ترقی در پایان گفت حقوق بشر مدتهاست به ابزار فشار قدرتهای استکباری علیه کشور های مستقل و آزاد تبدیل شده و مدعیان آن خود از سر دمداران نقض حقوق بشر در دنیا هستند .
آنها بخود اجازه میدهند بمب هسته ای در هیروشما بیاندازند و صدها هزار آدم را بکشند . هواپیمای مسافری را درآسمان منفجر کنند . هزاران تروریست را برای کشتار مردم مخالف خود استخدام وتجهیز کنند.حکومتهای قانونی را سرنگون کنند
دانشمندان علمی را ترور کنند . کودکان بیگناه را بکشند و بعد خودرا مدافع حقوق بشر بدانند . این یک دروغ بزرگ است و باید برای همداستان های داخل کشور با اینها اظهار تاسف کرد
   ترقی ایجا میز احزاب در بخش دیپلماسی عمومی وزارت خارجه و کمک به توسعه این بخش را خواستار شد .

https://shoma-weekly.ir/P7M0an