ویژه

تصور عدم نفوذ در انتخابات ساده‌لوحی است

ساده‌لوحی است اگر که ما نفوذ در انتخابات را ممکن ندانیم. مسلم است که غربی‌ها هر چه توانستند در طول 37 سال ضربه زده‌اند. اگر کاری را نکردند مطمئنا نمی‌توانستند و توان نداشتند.

امیر زینلی- اخیرا برخی چهره ها که عملکرد مردودی در فتنه 88 داشته اند؛ سعی بر انکار امکان نفوذ با استناد به احراز صلاحیت شدن نامزدها توسط شورای نگهبان داشته اند. با ابوالفضل توکلی بینا عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در این مورد گفتگو کردهایم.

در انتخابات پیش رو ممکن است چه نفوذی و از طریق چه کسانی صورت گیرد؟

اولا نفوذی ها در ایران عواملی جاسوس دارند و به وسیله همین ستون پنجم بعضی از اطلاعات را میگیرند و آنچه الان محسوس است این است که اینها همه آن جنایتی که در خاورمیانه در دوسال کردند، داعش، النصره، تکفیریها و آن جنگ نیابتی که راه انداختند، الان مسئله مرز ترکیه در حلب که سوریها موفق شدند آنجا را پاک سازی کنند و اینها به شدت عصبانی هستند برای اینکه همه پتههایشان روی آب ریخته است و همه تلاش اینها این است که به طریقی به جمهوری اسلامی لطمه بزنند. نفوذیها یعنی همین ستون پنجم، رادیو BBC که کار تروریستی میکنند.

همانطور که شما فرمودید الان در کشورمان نفوذی داریم. افرادی هستند که حتی مرعوب عربستان هستند چه برسد به آمریکا. سالیان سال است که نقشه نفوذ در کشور ادامه داشته است. چطور ممکن است که بعضی از مسئولین ما همچنان نفوذ در انتخابات را ممکن نمیدانند؟

سادهلوحی است اگر که ما نفوذ در انتخابات را ممکن ندانیم. مسلم است که غربیها هر چه توانستند در طول 37 سال ضربه زدهاند. اگر کاری را نکردند مطمئنا نمیتوانستند و توان نداشتند. بنابراین از همه جا مأیوس شدهاند و از همه جا ضربه خوردهاند. این خداوند است که پشتوانه ما در نظام الهی است و نقشهها و توطئههای دشمن را نقش برآب میکند. سادهلوحی است اگر مسئولین ما فکر کنند، نفوذی نداریم. خیر. داریم چون علنی آن همان BBC است که به مردم خط میدهد به این رأی دهید به این رأی ندهید. به آنها چه ارتباطی دارد که از آن طرف کره زمین بیایند در کشور دیگری دخالت نمایند؟ هرچه در طی این سالها نسبت به ما تؤطئه کردهاند، توانستهایم به حول و قوه خدا و کمک الهی خنثی کنیم؛ ولی دست بر نمیدارند. منافعی که در گذشته داشتند و کشور ما را چپاول میکردند و به یغما میبردند. آمریکا در ایران 50 60 هزار مستشار داشت. سه رکن اصلی کشور یعنی ارتش، آموزش و پرورش و برنامه و بودجه که گلوگاه کشور است، دست آمریکاییها بود. بدون نظر اینها هیچ کس جرأت نداشت کاری انجام دهد. شاه هم اختیاری نداشت. به قول قدیمیها مترسک سر جالیز بود.

نکتهای که آقا فرمودند این بود که نتیجه «مجلسِ مرعوب آمریکا» اشرافیگری خواهد شد. شما با توجه به سابقهای که در کشور دارید میتوانید خیلی خوب تحلیل بفرمایید که با توجه به اینکه ما سابقه اشرافیگری در دولتهای مختلف داشتیم، این اشرافیگری چه ضرری برای کشور ما خواهد داشت؟

مجلس تهی میشود. شما مجلس ششم را در آن دوران در نظر بگیرید. دیگر چه کاری از ایشان برمیآمد و نکردند که بیایند مجلس را منحل کنند و حیثیت کشور انقلابی ما را که بعد از 55 سال از زیر سلطه انگلیس بیرون آمده را بردند. اینها را فراموش نکردیم. مجلسی که آن طور تشکیل شود، فرمایشی میشود. قدرت و جرأتی ندارد که بتواند لایحهها و مصوبات خوبی داشته باشد. نظر آقا بسیار درست است.

نکته دیگری که مقام معظم رهبری فرمودند بحث تحریم انتخابات توسط دشمن است که فرمودند سالها دشمن به دنبال این قضیه بود و نتوانست این کار را انجام دهد و سؤال من از خدمت شما این است که تحریم انتخابات چه نفعی برای دشمن ما خواهد داشت؟

وقتی ما در انتخابات آرای درست نیاوریم، تحریم کنیم، یک عده افراد ناشایست به مجلس بروند چه میشود؟ یک کشوری بعد از 37 سال که از انقلاب میگذرد و این همه شهید و جانباز و فدایی داده است، مجلس بیخاصیتی میشود.

آقا فرمودند که بنده ده بار گفتهام که نمیشود به آمریکا اعتماد کرد و بعد از دو سال مذاکره میگویند ما نمیگذاریم کسی در ایران سرمایهگذاری کند. فکر میکنید مجلس آینده ما با چنین رفتاری باید چگونه برخورد کند؟

هنوز برجام اجرایی نشده بود که مخصوصا اروپاییها شروع کردند به ایران آمدند. اولا اینها از نظر مالی وضع بدی دارند، بعضیهایشان حالت ورشکستگی دارند. یک کشور 80 میلیونی با این همه امکانات و ذخایر زیرزمینی! آنها الان صف بستهاند که بیایند و سرمایهگذاری کنند. آنها حرص میخورند وقتی میبینند که همه نقشههایشان نقش بر آب شده است. میدانید که مسئله انرژی هسته ای نبود، مسئله این است که جمهوری اسلامی نان آنها را آجر کرده است. ایران دستشان را از چپاولی که میکردند کوتاه کرده است. حتی کشورهای اطراف ما بیدار و هوشیار شدهاند و اینکه میبینید در آفریقا هزار نفر از طرفداران زکزاکی را شهید میکنند، اینها علائم چیست؟ آمریکاییها خیال میکنند که هنوز ابرقدرت هستند و میتوانند دنیا را غارت کنند. خیر. جمهوری اسلامی نمیگذارد غارت کنند.

برخی ها هنوز در وعده های انتخاباتی خود مسئله ارتباط با آمریکا را مطرح می کنند و معتقد هستند که رفع مشکلات کشور منوط به ارتباط گیری با غرب است. نظر شما در این خصوص چیست؟

ما در کشور عدهای را داریم که مرعوب آنها هستند. یک عده اعتقادشان این است که مادامی که به یک کشور بزرگ وابسته نباشیم نمیتوانیم زندگی کنیم. دولت بازرگان هم همین طور فکر میکرد. او میگفت مادامی که ما وابسته به کشور بزرگی مثل آمریکا نباشیم، نمیتوانیم زندگی کنیم. دیدید که زندگی کردیم و شد. به قول امام راحل که فرمودند آنها هیچ غلطی نمیتوانند کنند.

چه مصداقهایی باعث عدم نفوذ دشمن در انتخابات خواهد شد؟

وحدت ما و هوشیاربودن مانع نفوذ است. بیدار و هوشیار باشیم. وحدت اصولگرایان بسیار خوب بود، این کارهایی است که باید انجام دهیم که اینها نتوانند از جایی نفوذ و رخنه نمایند.

https://shoma-weekly.ir/i674pi