مجلس

تشکیک‌کنندگان انتخابات در پی تنفس مصنوعی سیاسی هستند

کسانی هستند که از هم‌اکنون خود را شکست‌خورده انتخابات آتی می‌دانند؛ لذا برای آنکه چند صباحی بیشتر در عرصه رقابت حضور داشته باشند و جایگاه خود را در بین هوادارانشان بیش از این از دست ندهند و ماهیت آن‌ها رخ نمایان نکند؛ از اصل نظام جمهوری اسلامی هزینه کرده و با زیرسوال‌بردن روند انتخابات در ایران و بهانه‌جویی از ارگان‌های مهم کشور چون شورای نگهبان به‌دنبال حیات سیاسی برای خود هستند.
لاله افتخاری نماینده مردم تهران در پاسخ به خبرنگار هفتهنامه «شما»، در رابطه با آن که تشکیککنندگان انتخابات کشور چه اهدافی را دنبال میکنند، اظهار داشت: آنچه مسلم است، دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران که همواره به دنبال زیرسوالبردن اصالت و حقانیت خط انقلاب و امام (ره) بودهاند، لذا آنها در روند انتخابات و انتخاب مسئولان نظام جمهوری اسلامی تشکیک ایجاد میکنند.

وی با اشاره به فتنه ۸۸ ادامه داد: کسانی که فتنه ۸۸ را به راه انداختند، چون خود بهدنبال تقلب در انتخابات بودند، پیش از انتخابات زمزمه تقلب را شروع کردند و درخصوص سلامت انتخابات ابراز نگرانی میکردند.

این عضو شوری مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: از طرفی دیگر کسانی هستند که از هماکنون خود را شکستخورده انتخابات آتی میدانند؛ لذا برای آنکه چند صباحی بیشتر در عرصه رقابت حضور داشته باشند و جایگاه خود را در بین هوادارانشان بیش از این از دست ندهند و ماهیت آنها رخ نمایان نکند؛ از اصل نظام جمهوری اسلامی هزینه کرده و با زیرسوالبردن روند انتخابات در ایران و بهانهجویی از ارگانهای مهم کشور چون شورای نگهبان بهدنبال حیات سیاسی برای خود هستند.

وی خاطر نشان کرد: شورای محترم نگهبان ارگانی است که مطابق قانون اساسی صحت انتخابات و صلاحیت کاندیداهای انتخابات را تعیین میکند؛ لذا عدهای با هجمه به این ارگان میخواهند کلیت انتخابات را در نظام جمهوری اسلامی ایران زیر سوال ببرند. این درحالی است که بر فرض قبول این مدعا، مجلس و دولت فعلی زیر سوال خواهد بود؛ همچنین شاهد بودیم در همین روند فعلی انتخابات دولتها با افرادی که منتخب مردم بودهاند از جهت گرایش سیاسی متفاوت بودهاند و بر سر کار آمدهاند؛ همین موضوع بر روند انتخابات در کشور صحه میگذارد.

افتخاری با اشاره به روند بررسی برجام در مجلس نیز عنوان کرد: در حال حاضر بررسی متن برجام در حال طی کردن روند خود در مجلس بوده و همچنین جلسات مختلفی با حضور اعضای مجلس در حال برگزاری است و زحمات زیادی به طور دقیق برای بررسی این متن کشیده میشود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم است این نکته را یادآوری کنم که عدهای میگویند مجلس تعطیل است صحیح نیست به طوری که این تعطیلی شامل صحن علنی بوده و ارتباطی با تعطیلی کار در مجلس ندارد.

وی تصریح کرد: فعالیت نمایندگان در چنین برههای مشکلتر میشود لذا باید گفت مجلس به طور جدی پیگیر بررسی برجام است و همینطور در کنار طی شدن این روند از دیدگاههای مختلف به ویژه از مجامع دانشگاهی و نخبگان برای حل و فصل پیرامون این متن بهره میبریم.

https://shoma-weekly.ir/atBrgv