ویژه

تشکیل کمیته «انصراف» در اردوگاه اصلاح‌طلبان

جریان اصلاحات در کمیته «انصراف»بنا دارد در فرصت باقی مانده تا تکمیل بررسی صلاحیت کاندیداها، تعدادی از آنها را با حربه‌های مختلف از ثبت نام پشیمان کرده و ضمن در بوق و کرنا کردن اعلام انصراف آنها به فضاسازی رسانه‌ای - روانی در این زمینه بپردازد

بولتن نیوز: این کمیته که ایده تشکیل آن را مرد سایه جبهه اصلاحات داده است، بنا دارد در فرصت باقی مانده تا تکمیل بررسی صلاحیت کاندیداها، تعدادی از آنها را با حربه‌های مختلف از ثبت نام پشیمان کرده و ضمن در بوق و کرنا کردن اعلام انصراف آنها به فضاسازی رسانه‌ای - روانی در این زمینه بپردازد.
 در کمیته «انصراف» که طیف‌های سنتی و مدرن جریان اصلاحات عضویت دارند، این استراتژی که حتی یک انصراف از نامزدی در انتخابات باید همراه با صدور بیانیه و تبلیغات فراوان صورت گیرد در دستور کار قرار گرفته و هر کدام از اعضا به صورت مستقیم و غیر مستقیم وظیفه مذاکره با اصلاح طلبان ثبت نام کننده در انتخابات مجلس را عهده دار شده‌اند.

دیدار انتخاباتی عضو شورای شهر تهران با یک مقام بلندپایه دولتی
کاشف نیوز: یک عضو شورای اسلامی شهر تهران طی چند روز گذشته ملاقاتی انتخاباتی با یک مقام بلند پایه اجرایی داشته است. شنیده‌های خبرنگار ما حکایت از آن دارد که این مقام بلندپایه اجرایی تشکل سیاسی متبوع این عضو شورای شهر تهران را به ارائه لیست جداگانه در انتخابات آتی مجلس تشویق کرده است. بر اساس این گزارش پس از این ملاقات جبهه سیاسی یاد شده هم بر اساس اظهار نظر اعضای شاخصش (اگرچه این موضوع همچنان در این جبهه مخالفانی دارد) راه ارائه لیست جدا از جبهه متحد را در پیش گرفته است.

اعتراض عبدالله نوری
 و عباس عبدی به خاتمی
ندای انقلاب: در حالی که اصلاح طلبان مهره های سفید خود را وارد انتخابات کرده و در یک راهبرد به عدم مشارکت ظاهری و حضور گسترده پنهان درانتخابات مبادرت کرده اند،برخی از شخصیت های موثر اصلاح طلب به خاتمی انتقاد کرده اند که چرا مشارکت فعال را نهایی نکرده و فرصت انتخابات را از دست داده است که در همین رابطه گفته می شود یکی از منتقدان جدی خاتمی، عبدالله نوری می باشد.
شنیده شده وی که جلسات مختلفی را با عناصر مشارکت و حتی خاتمی برگزار کرده بود تنها راه پیش روی اصلاح طلبان را بازگشت به درون نظام و ادامه فعالیت های از درون و مبارزه پارلمانتاریستی عنوان کرده بوده که با بی اعتنایی این مجموعه و شخص خاتمی مواجه شده بود. دایره این اعتراضات حتی به برخی افراد همچون عباس عبدی نیز کشیده است به گونه ای که وی گفته بود اگر ما در انتخابات شرکت کرده و دچار ریزش نیز شویم ایرادی ندارد چرا که اگر به موفقیت دست یابیم این ریزش قابلیت ترمیم را دارد و خاتمی باید ریسک می کرد و شرط و شروط بی مورد نمی گذاشت.

فومنی:
 با ثبت نام اصلاح طلبان در انتخابات پروژه عبور از خاتمی کلید خورد
باشگاه خبرنگاران: محمدزارع فومنی رییس ائتلاف اصلاح طلبان جوان با بیان اینکه با ثبت نام نامزدهای اصلاح طلب برای ورود به عرصه انتخابات مرحله اول پروژه عبور از خاتمی کلید خورد اظهار داشت: علیرغم تبلیغات سران اصلاحات که تحریم انتخابات و شرط گذاری برای نظام از شعارهای آنان به شمار می رفت؛ نامزدهای اصلاح طلب با ثبت نام خود برای کاندیداتوری نهمین دوره مجلس شورای اسلامی "نه" بزرگی به خاتمی و به کسانی که ادعای لیدری جریان اصلاحات را دارند گفتند.

دومین نشست احمدی‌نژاد
با اعضای ستاد انتخاباتی
دومین نشست محمود احمدی‌نژاد با برخی از روسا  و اعضای ستاد انتخاباتی اش در سال 84 و 88، این بار نیز بدون حضور رسانه‌ها با حضور افرادی همچون علی اکبر جوانفکر، محمد جعفر بهداد، مجتبی هاشمی ثمره، مهدی خورشیدی، عباس امیری فر، امیدی شهرکی، علیرضا احمدی‌نژاد در مجلس قدیم برگزار شد.
بسیاری معتقدند در این نشست هم افراد اصلی و اثرگذار ستادهای احمدی نژاد به دلیل مبارزه جدی آنان با جریان نفوذ کرده در کنار دولت و خط انحرافیون درون قوه مجریه دعوت نشده ‌بودند.
نوید یک انتخابات پرشور
فرارو: مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح‌طلب مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، درباره ثبت‌نام بیش از 5 هزار نفر برای انتخابات آتی مجلس، گفت که ثبت نام بیش از 5 هزار نفر نوید یک انتخابات پرشور را می‌دهد.
وی افزود: حدود 700 نفر از نامزدهای ثبت نامی گرایش اصلاح طلبانه دارند.
https://shoma-weekly.ir/tCJK9H