مجلس

تشکیل ائتلاف اصولگرایان به پشتوانه کار قوی حزبی و گروهی است

«این یک حرکت نمادین، تشکیلاتی و سیاسی است و ممکن است دیگر نامزدهایی که در تهران ثبت‌نام کرده‌اند، این کار را نکنند اما قطعا در تهران سابقه نشان داده، افراد به شکل مستقل رأی ندارند و مردم به لیست‌هایی که افراد را معرفی می‌کند، اعتماد دارند و هیچ اجباری در این کار نیست، چراکه این ائتلاف اخلاقی و یک حرکت نمادین تشکیلاتی است که افراد شاخص در جبهه اصول‌گرایی چنین کاری خواهند کرد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: قطعا کسانی که تشکیلاتی هستند و کسانی که درراستای ائتلاف وحدت اصول‌گرایان هستند، در صورت نبودن نامشان در لیست، به نفع نامزدهای دیگر انصراف می‌دهند و اگر من هم در لیست نباشم، انصرافم را به نفع لیست نهایی می‌دهم.

«فاطمه رهبر، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با وقایع اتفاقیه در خصوص وحدت اصولگرایان گفت: در یک سال‌و‌نیم گذشته و به‌ویژه در چند ماه گذشته تلاش کرده و می‌کنیم اصول‌گرایان با لیست مشترک وارد صحنه مجلس شورای اسلامی و خبرگان شوند. تعداد داوطلبان در این دوره زیاد است و سعی بر این است که نماینده‌های تهران، کارهای قومی و قبیله‌ای را کنار بگذارند و در حد کارهای کلان کشور برنامه‌هایشان را ارائه دهند.» او در ادامه می گوید: «طبیعی است چنین کاری نیازمند پشتوانه قوی حزبی و گروهی است، چون با این حجم تراکم مشکلات، یک نماینده نمی‌تواند کار را پیش ببرد و این حرکت وحدت از چند جهت مورد تأیید و تشکر است؛ اینکه خواست عمومی مردم است که اصول‌گرایان با یک لیست وارد انتخابات شوند و از سردرگمی خارج شوند.

فاطمه رهبر درباره تصمیم تشکیلاتی اصول‌گرایان برای انصراف در صورت‌ نبودن نامشان در لیست می‌گوید: تصمیم تشکیلاتی این است که هرکدام از اعضا که در لیست قرار گرفتند، در معرض انتخاب‌شدن قرار می‌گیرند و آنهایی هم که در لیست قرار نگرفتند، انصراف می‌دهند و حتی در نشست هفته پیش، میثاق‌نامه‌هایی امضا شد و متعهد شدیم که برای همگرایی و وحدت نامزدها، آنهایی که در لیست نیستند، انصراف دهند. بنابراین قطعا کسانی که تشکیلاتی هستند و کسانی که درراستای ائتلاف وحدت اصول‌گرایان هستند، در صورت نبودن نامشان در لیست، به نفع نامزدهای دیگر انصراف می‌دهند و اگر من هم در لیست نباشم، انصرافم را به نفع لیست نهایی می‌دهم.

این نماینده مجلس تصریح می‌کند: «این یک حرکت نمادین، تشکیلاتی و سیاسی است و ممکن است دیگر نامزدهایی که در تهران ثبت‌نام کرده‌اند، این کار را نکنند اما قطعا در تهران سابقه نشان داده، افراد به شکل مستقل رأی ندارند و مردم به لیست‌هایی که افراد را معرفی می‌کند، اعتماد دارند و هیچ اجباری در این کار نیست، چراکه این ائتلاف اخلاقی و یک حرکت نمادین تشکیلاتی است که افراد شاخص در جبهه اصول‌گرایی چنین کاری خواهند کرد.

https://shoma-weekly.ir/NfPJ6W