مجلس

تشویش انتخاباتی اذهان توسط قوه مجریه تخلف قانونی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:هر گونه اظهار نظر یا رفتاری که در فضای انتخابات شک و شبهه ای ایجاد کند و بداخلاقی انتخاباتی محسوب شود یا اینکه سلایق سیاسی خاصی را به اذهان القا کند، از سوی مجری انتخابات غیر قانونی است.
فاطمه رهبر نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج گفت: طبق قانون جمهوری اسلامی ایران ورود قوه مجریه در بحث ورود به انتخابات دارای محدودیت هایی است و هر گونه اظهار نظر یا رفتاری که در فضای انتخابات شک و شبهه ای ایجاد کند و بداخلاقی انتخاباتی محسوب شود یا اینکه سلایق سیاسی خاصی را به اذهان القا کند، از سوی مجری انتخابات غیر قانونی است.

وی تاکید کرد: رفتارهای قوه مجریه اگر باعث تشویش در اذهان و شبهه در انتخابات شود، تخلف قانونی محسوب می شود؛ چه از طرف رئیس جمهور باشد چه از طرف برخی مسوولین.

رهبر خاطرنشان کرد: اخیرا به خاطر رد صلاحیت بعضی از افراد ما شاهد بودیم که برخی از استانداران می خواستند استعفا بدهند و این نمونه ای از حرکاتی است که در مجلس ششم شاهد بودیم و طبیعتا این گونه رفتارها را مردم در خاطر خود دارند و جواب این نوع حرکات را در پای صندوق های رای خواهند داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم باید این احساس امنیت را داشته باشند که از آرای آنها صیانت می شود و جهت گیری های سیاسی باعث مخدوش شدن آرای آنها نمی شود.

رهبر تصریح کرد: شورای محترم نگهبان به وظایف شرعی و قانونی خود عمل می کند، هجمه ای که برای ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد کاملا معنادار بود و حتی کسانی که واجد شرایط نبودند ثبت نام کردند اما شورای نگهبان همچون سدی محکم به وظایف قانونی و شرعی خود عمل کرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خاطر نشان کرد: ایجاد جنجال، ایجاد عدم اعتماد و سوء تعبیر در انتخابات از سوی مسوولین نه به صلاح آنهاست نه به صلاح مردم.

https://shoma-weekly.ir/AX8w86