مجلس

ترکیه به عنوان یک عامل صهیونیست و آمریکایی در منطقه عمل می کند

امیر خجسته : در مورد جنگ میان دو کشور همسایه، سوریه و ترکیه باید گفت که سوریه هیچ جنگی با کشور ترکیه ندارد. متاسفانه ترکیه به عنوان یک عامل صهیونیست و آمریکایی در منطقه عمل می کند‌، به طوری که استکبار جهانی اهداف شوم خود را از طریق ترکیه دنبال می کند.
امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امنیت داخلی در رابطه با جنگ میان سوریه و ترکیه گفت : در مورد جنگ میان دو کشور همسایه، سوریه و ترکیه باید گفت که سوریه هیچ جنگی با کشور ترکیه ندارد. متاسفانه ترکیه به عنوان یک عامل صهیونیست و آمریکایی در منطقه عمل می کند‌، به طوری که استکبار جهانی اهداف شوم خود را از طریق ترکیه دنبال می کند. ما ترکیه را اسلام گرا می دیدیم ولی متاسفانه اکنون شاهد هستیم ترکیه آمریکا گراست. تحرکاتی که در ترکیه رخ می دهد؛ نوعا اهداف صهیونیستها را دنبال می کند.
وی افزود : صهیونیستها  خود جرأت تهاجم به سوریه و حزب الله را ندارند؛ حتی آمریکا هم به طور  مستقیم وارد عمل نشده است ؛ بنابراین ترکیه به عنوان عامل آمریکا و صهیونیستها  وارد صحنه شده است. قطعا این نوع تحرکات در منطقه محکوم است ؛ ترکیه و عربستان  برای آنکه در منطقه احساس خطر می کنند دست به چنین اقداماتی می زنند‌.
عضو فراکسیون موتلفه اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: سوریه در زمان حمله نظامی صهیونیستها  به جنوب لبنان نشان داده است که مرکز مقاومت است . ترکیه کشوری است مسلمان ! اما رویکرد سران آنان  صهیونیستی است و مطمئنا مردم  آگاه ترکیه با این رویه مخالف هستند.مزدورانی که علیه سوریه شروع به کار کرده اند و قصد جابجایی حکومت بشار اسد را دارند از وهابیان عربستان و آفریقا هستند که در ترکیه آموزش های لازم را می بینند. مردم سوریه این مسئله را به خوبی می دانند و از حکومت بشار اسد حمایت می کنند‌.
وی در ادامه عنوان کرد : در خصوص ترکیه باید گفت ؛ نقش ترکیه در منطقه یک نقش بین المللی است که صهیونیست جهانی آن را طراحی کرده اند تا جایگاه ایران را در منطقه تضعیف نمایند. مطرح کردن یک الگوی غیر ایرانی و آمریکایی در منطقه خاورمیانه از اهداف استکبار جهانی است تا با ترویج چنین الگویی اهداف و منافع خود را در منطقه تثبیت نماید . هم اکنون ایران به عنوان کشور اول منطقه است که کشورهای مسلمان با الهام گیری از انقلاب اسلامی توانستند هویت اسلامی خود را زنده کنند؛  منشا این بیداری اسلامی و هسته مقاومت به طور یقین  جمهوری اسلامی است ؛ از این رو  دشمنان  می خواهند با معرفی ترکیه به عنوان کشور اول در منطقه  هسته مقاومت در منطقه را در هم بشکنند‌.
همچنین خجسته با بیان آنکه  وضعیت معیشت مردم و مسائل  اقتصادی کشور در اولویت مجلس است ؛  اظهار داشت : باید توجه داشت که وضعیت معیشتی مردم در اولویت اول مجلس قرار دارد.کنترل ارز و بیرون آوردن ارز از دستان دلالان داخلی و بین المللی که متاسفانه منشأ اینها و نوع ارتباط گیری آنها معلوم نیست؛ مجلس اولویت اولش نظارت بر مسئله ارز است به  همین خاطر بحث استیضاح وزیر ورزش را به تاخیر انداخت .
وی افزود : به نظرم این عدم ثبات ارز یک توطئه بین المللی است . زیرا دشمنان ما در صحنه های مختلف در مقابل ما شکست خوردند و هم اکنون برای از پای در آوردن ما از راه اقتصادی وارد شده اند و با عوامل مزدور داخلی خود، در نزدیکی انتخابات بازار ارز را این گونه متلاطم کردند . مجلس شورای اسلامی در این رابطه ورود پیدا کرد و چهار وزیر مربوطه را خواست تا برای حل این معضل راهکارهایی را ارائه دهند‌.
نماینده همدان در ادامه خاطر نشان کرد : از طرفی مجلس از دولت محترم  در خواست کرد که بازار ارز را مدیریت کنند‌. کنترل ارز کاری سنگین نیست‌؛ سوال این جاست ما که در دوران جنگ توانستیم هم جنگ را مدیریت نماییم؛ هم تحریم ها را بشکنیم و هم ارز را مدیریت کنیم در آن شرایط سخت و خاص ، آیا بعد گذشت33 سال با این همه پیشرفت نمی توانیم ارز را کنترل کنیم ؟ قطعا می توانیم کنترل کنیم ! ما از مسوولین محترم  و دستگاههای نظارتی می خواهیم ، همان طوری که مجلس وارد عمل شد و قیمت ارز سیر نزولی پیدا کرد وارد عمل شوند و ارز کشور را مدیریت نمایند‌. دستگاههای نظارتی ما باید وارد عمل شوند تا بتوانند جلوی تحرک دلالان بین المللی را بگیرند. البته در این امر باید وحدت ملی را حفظ نماییم  و از هرگونه تخریب و تنش و تضعیف که به وحدت ملی آسیب می‌رساند خود داری نمود

https://shoma-weekly.ir/Ly8Fnr