مجلس

تداوم حضور مردم وجه تمایز انقلاب ایران و مصر

رئیس فراکسیون حزب مؤتلفه اسلامی در مجلس شورای اسلامی 22 بهمن را ثمره انقلاب مردم خواند و گفت: مردم انقلابیکه برای آن آن‌همه هزینه دادند رارها نمی‌کنند.
عبدالرضا مصری در گفت و گو با ایسنا 22 بهمن را یک شروع و یک پایان دانست و افزود: 22 بهمن پایان 2500 سال حکومت ستم‌شاهی و ظلم علیه مردم ایران بود و شروعی برای آغاز یک نظام ارزشی بر اساس اعتقادات و خواسته‌های خود مرد.

وی ادامه داد: وقتی که مردم 98 درصد به انقلاب رای مثبت می‌دهند، یعنی حامی آن هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به هزینه‌هایی که مردم برای انقلاب دادند و سرمایه‌گذاری که کردند، یادآوری کرد: مردم ما نه تنها قبل از انقلاب بلکه پس از آن در سال‌های جنگ، در سال‌های تحریم، در زمان ترورها و جنایت‌ها و ... همواره در حال هزینه کردن برای انقلاب بودند و انقلاب عزیزترین آرمان برای مردم است.

مصری معتقد است: نهالی که مردم در همه این سال‌ها کاشتند ثمر داده و هیچ باغبانی پس از اینکه نهالش به ثمر نشست آن را رها نمی‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن مقایسه انقلاب مردم ایران و انقلاب مردم مصر، گفت: مردم مصر انقلاب کردند، سپس رفتند و در خانه نشستند و نتوانستند انقلاب خود را حفظ کنند، اما مردم ایران در همه این سال‌ها در حال تجدید میثاق و حمایت از انقلاب خود بودند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران پای ثمره انقلاب می‌نشینند، یادآوری کرد: 22 بهمن در سال 57 روز پیروزی انقلاب بود و حالا روز پایداری و استحکام انقلاب.

مصری خاطرنشان کرد: معتقدم در راهپیمایی 22 بهمن امسال مردم بیش از سال‌های گذشته حاضر خواهند شد وبا وجود تبلیغات صدها شبکه ماهواره‌ای دشمن بار دیگر از دستاوردهای انقلاب دفاع خواهند کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه حمایت مردم از نظام و انقلاب به این معنا نیست که مردمی به دولت و قوای سه‌گانه نقدی ندارند، تصریح کرد: این نقدها بیانگر عدم انسجام مردم و عدم حمایت آنها از حاکمیت نیست، بلکه چون حاکمیت را دوست دارند برای حفظ آن نقد می‌کنند.

وی با بیان اینکه گاهی مواقع دشمن تحریم‌ها و فشار اقتصادی را دستاویز عدم حمایت مردم از نظام و نبود انسجام داخلی در درون ایران اعلام می‌کند، عنوان کرد: تحریم‌ها چیزی جدیدی نیست و ما 35 سال است که تحریم هستیم و مردم ما در شرایط سخت‌تر از این هم ایستادگی کردند.

مصری با تاکید بر اینکه هیچ تهدید و تحریمی مردم را از حمایتنظام باز نمی‌دارد، افزود: البته راهکارهایی هم برای کاهش مشکلات ناشی از تحریم‌ها هست که مهترین آن اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

رئیس فراکسیون حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد ایران است و دلخوری وجود دارد که چرا بندهای آن هنوز در کشور جاری نشده ‌است.

https://shoma-weekly.ir/6r5Tou