جامعه

تدابیر بهاری خورش ها

با آغاز فصل بهار این مواد تمایل به حضور در خون و مجاری بدن دارند که اگر تدبیری برای آنها اندیشیده نشود، باعث بیماریهای متعدد مثل بثورات و جوش‌های پوستی، آلرژی فصلی، تورم مفصلی و ... می‌شوند.
با توجه به اینکه در فصل زمستان، اشتها به غذا بیشتر میشود و معمولاً غذاهای غلیظتر مثل گوشتها مصرف میشوند، فضولات و سموم بیشتری هم در بدن تولید و انباشته میشود.

با آغاز فصل بهار این مواد تمایل به حضور در خون و مجاری بدن دارند که اگر تدبیری برای آنها اندیشیده نشود، باعث بیماریهای متعدد مثل بثورات و جوشهای پوستی، آلرژی فصلی، تورم مفصلی و ... میشوند.

تدبیر مناسب برای پیشگیری از بیماری در فصل بهار، کاهش مقدار غذا و استفاده از غذاهایی است که در فرهنگ عمومی به آنها شوربا یا اوماج میگویند.

این آشها شامل سبزیجاتی مثل گشنیز، جعفری، برگ اسفناج یا برگ چغندر هستند و ماده اصلی آنها جوی پوستکنده یا آرد گندم است که نمک، زردچوبه و روغن زیتون یا کره هم میتوان اضافه کرد.

اضافه کردن آلو هم باعث اثر بهتر و طعم بهتر میشود ولی نباید به آنها گوشت اضافه کرد، این غذاها را که سبب کم شدن مواد اضافی در بدن میشود میتوان هفتهای سه یا چهار بار بهعنوان یک وعده غذایی مصرف کرد.

در فصل بهار، هوا گرم میشود و اخلاط ناشی از غذاهای مصرفشده در زمستان در بدن منتشر میشود پس باید غذاهای با طبع گرم و تر که گرمکننده بدن و رطوبتافزا هستند، کمتر مصرف شوند همچنین برای پیشگیری از افزایش مواد در بدن غذاهای پرکالری را کمتر باید مصرف کرد.

https://shoma-weekly.ir/pGIoA3