مجلس

تخلفات مطبوعاتی از چشم مجلس دور نماند

به نظر می‌رسد گروه و یا عده‌ای با این امور اهداف و نیات خاصی را دنبال می‌کنند و یا اگر بررسی کنید، سرنخ ارتباطی این افراد با شبکه‌های معاند غربی هویدا می‌شود که پیگیر اجرای این گونه پروژه‌ها در داخل هستند.
فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص نادیده گرفتن مصوبه شورای عالی امنیت ملی در برخی از رسانهها اظهار داشت: اخیرا در برخی از مطبوعات و نشریات و نیز برخی پایگاههای خبری، متاسفانه مصوبه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر عدم درج مطلب و یا عکس از افراد فتنه ساز ۸۸ نادیده گرفته میشود.

وی افزود: اخیرا نشریهای را تحت عنوان امور آموزشی و پرورشی شاهد بودم که در نگاه اول کاملا مسلم است که وزارت آموزش و پرورش، حمایتهای محتوایی و مادی آن را تقبل کرده است.

همچنین برخی از نشریات در حوزه زنان که اخیرا دو نشریه آن در اختیار ما قرار گرفت، که کاملا مشخص و معلوم است از طرف معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری مورد توجه قرار دارد، به نظر میآید که چارچوبهای قانونی را رعایت نمیکنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی یاد آورشد: از طرف دیگر در عرصه تاتر، نمایش تئاترهایی که حتی شاید به جرات بتوانم بگویم که یک دهم از اباگری و ابتذالی که در این تئاترها به چشم میخورد، در زمان حکومت گذشته دیده نشده باشد. چنانچه اگر به نمایش گذاشته میشد، سریعا با برخورد تند مجامع مذهبی، شخصیتهای دینی و خانوادههای متدین توقیف و جمع میشد. ولی متاسفانه شاهدیم این مطالب چه در فیلمها و تئاترها و چه در نشریات و کتب مختلفی که حتی در برخی از نمایشگاه بین المللی کتاب هم مشاهده شد بدون هیچ گونه حساسیتی در حال توزیع و ترویج و حمایت است.

رئیس فراکسیون زنان افزود: به نظر میرسد گروه و یا عدهای با این امور اهداف و نیات خاصی را دنبال میکنند و یا اگر بررسی کنید، سرنخ ارتباطی این افراد با شبکههای معاند غربی هویدا میشود که پیگیر اجرای این گونه پروژهها در داخل هستند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: این امور نیازمند نظارت بیشتر دستگاههای نظارتی از جمله مجلس است. نمایندگان در شوراهای مختلف مثل شورای نظارت بر مطبوعات و شوراهای مختلف حضور دارند که به نظر میآید، این نمایندگان حاضر باید از یک طرف دقت نظر و حساسیت بیشتری را در این امور نشان دهند و از طرف دیگر حضور بیشتری در اجرای این برنامهها داشته باشند.

از طرفی دیگر خود دستگاههای دولتی باید دقت نظر بیشتری داشته باشند. اگر شاهد این وادادگی و ترویج این گونه کتب و نشریات و برگزاری تئاترها با محتوی مبتذل باشیم، مردم انقلابی ما ساکت نخواهند نشست.

همچنین گاهی اوقات این فعالیتها جنبه سیاسی به خود میگیرد و اهداف جریانی خاصی دنبال میشود که اگر این مسئله نیز کنترل صورت نگیرد، نمایندگان هم همصدا با مردم با این موضوع که موجب ناراحتی و بیحرمتی است با تذکرات و پیگیریها وارد عرصه خواهند شد.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اخیر در یکی از نشریات تصویر یکی از سران فتنه که مطابق مصوبه شورای عالی امنیت ملی
ممنوع التصویراست، را درج کرده و چندین صفحه را به این فرد اختصاص داده است به طوری که توضیحات و تصاویر آن خیلی بزرگ کار شده است.

قطعا این نشریات از چشم ما دور نخواهد ماند و تذکرات لازم را با‌‌ همان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و هم وزارت آموزش و پرورش خواهیم داشت.

https://shoma-weekly.ir/uSnXCs