مجلس

تحصیل و درمان رایگان شرط ملاک قرار گرفتن درآمد برای یارانه ها

در بخش یارانه‌ها نمی‌توان معیار درآمد را مورد ارزیابی قرارداد، چراکه ممکن است خانواده‌ای با وجود 2.5 میلیون تومان درآمد، هزینه‌های بالایی را پرداخت کند.

رییس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش یارانه‌ها نمی‌توان معیار درآمد را مورد ارزیابی قرارداد، چراکه ممکن است خانواده‌ای با وجود 2.5 میلیون تومان درآمد، هزینه‌های بالایی را پرداخت کند.

عبدالرضا مصری در گفتگو با شبکه خبر افزود: ‫اگر خانواده ای با 2ونیم میلیون تومان درآمد دارای 3 فرزند دانشگاه آزادی بود و پدر خانواده هم به بیماری لاعلاجی گرفتار شده باشد و آن خانواده مستأجر هم بودند آیا می شود گفت از دریافت یارانه معاف هستند؟

مصری با اشاره به اینکه کل حقوق و مزایای نمایندگان مجلس بین دو میلیون و 800 تا سه میلیون و 100 هزار تومان است، گفت : بعید می دانم هیچ نماینده ای برای دریافت یارانه ثبت نام کند زیرا بالای دو و نیم میلیون تومان حقوق می گیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس با تاکید براینکه دولت به غیر از اعتماد به مردم راه دیگری ندارد، اظهار داشت: ممکن است خانواده ای 500 هزار تومان درآمد داشته باشد و با آن مخارج خود را تامین کند درحالیکه خانواده ای با درآمد بالا هزینه هایی داشته باشد که درآمد آن کفاف تامین هزینه‌هایش را نکند.

وی افزود: زمانیکه همه متغیرها ثابت باشد می توان درآمد را ملاک قرارداد، درحالیکه خانوارهای ما ممکن است هزینه هایی مانند درمان، اقساط ، اجاره و دانشگاه را داشته باشند؛ هرگاه تحصیل و درمان رایگان شد، می‌توان درآمد را به تنهایی ملاک اختصاص یارانه ها قرار داد.

مصری با تاکید بر اینکه هیچ نماینده‌ای برای دریافت یارانه ثبت‌نام نمی‌کند، خاطر نشان کرد: دولت به غیر از اعتماد به مردم راه دیگری ندارد.

https://shoma-weekly.ir/kAxtoO