ویژه

تحریم تفسیر نمی‌خواهد

بچه‌های کلاس پنجم ششم هم می‌دانند تحریم چیست و این دیگر تفسیر نمی‌خواهد. چماقی دست دشمن است و آن را باید از دست دشمن بگیریم. خودمان هم نباید با این حرف‌ها هدف و دشمن‌مان را تقویت کنیم که آقا این چماقی که دست دشمن است اگر بزند بر سر این ملت همه مردم از بین می‌روند. نه، این‌جوری نیست. اراده ملت در مقابل استکبار جهانی از اراده همه این استکبار جهانی که از خودش کوهی ساخته عظیم‌تر است. به نظر من باید متکی به خداوند متعال و نیروی لایزال این مردم باشیم تا همه مشکلات ما حل شود.
«تحریمهای ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیطزیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانکها احیا شوند» این صحبتها از زبان رئیسجمهور و در جمع فعالان محیطزیست مطرح شد. همانهایی که یکی از صفوف خط «ما میتوانیم» باید باشند. پس از این سخنان افراد زیادی علیه این صحبتها موضع گرفتند و هنوز هم جوابی از سوی دولت شنیده نشده است. سیداصغر رخصفت عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در همین زمینه پاسخگوی سوالات ما بود.

اخیرا اکثر مشکلات کشور را مثل دو سال گذشته به تحریمها ربط میدهند. این بار مشکل آب آشامیدنی هم با رفع تحریمها گره خورد. از نظر شما همه مشکلات کشور ما با رفع تحریمها حل خواهد شد؟

به نظر من اگر بخواهیم از این مشکلات و ناملایمات اقتصادی رها شویم، فقط باید فرمایشهای مقام رهبری را گوش کنیم. اینهایی که این حرفها را میزنند، اعتقادی به فرمایشهای رهبری ندارند. اگر ایمان به فرمایشهای ایشان داشته باشند ما از همه مشکلات بیرون میآییم و هیچ مشکلی هم برای ما لاینحل نیست. ما مشکل داریم. نمیگویم مشکل نداریم، ولی مشکل لاینحل نداریم. مشکلات ما این است که بتوانیم اقتصاد، تولید، کشاورزی و دامداری خودمان را از این باندبازی که متاسفانه در این مملکت داریم، نجات دهیم که در این صورت همه مشکلات ما حل خواهد شد. تحریم هم هست، ولی تحریم، برای ما مشکل ایجاد نمیکند. نه اینکه ما آبِ خوردن را هم به رفع تحریم گره بزنیم. اینها به تحریم ربطی ندارد. با عرض معذرت باید بگویم برخی مسئولین ما مدیریت و اعتقاد به اقتصاد مقاومتی و کار را دست مردمدادن ندارند و اگر تا آخر عمر هم این آقایان سرکار باشند، این مشکلات پابرجاست.

این حرفها، ضعف در برابر تحریم است و اگر همه مشکلات را با تحریم گره بزنیم پرروترشدن آمریکا و غرب را در پی دارد. نظر شما چیست؟

به نظر من، ما خودمان با دست خودمان دشمنمان را جری میکنیم. یعنی کاری که میتوانیم با تدبیر، مدیریت و با اراده این ملت حل کنیم، مدام میگوییم که تحریم هستیم. طرف هم میبیند حربه خوبی است، از همین فرمایشهای ناپخته برخی مسئولین آمریکا و استکبار جهانی بر سر ما میزنند و بهترین استفاده را میکنند.

دولت مدعی است که مشکلات کشور را به تحریمها گره نزدهایم. همیشه این را میگوید. در حالی که در همه سخنرانیهایی که از رئیسجمهور شاهد هستیم ایشان از تحریمها صحبت میکند و از مشکلاتی که با تحریمها اتفاق افتاده است. چرا این اتفاق در این دولت میافتد؟

ما اعتقادی به اینکه متکی به ملتمان باشیم نداریم. شعار خوب میدهند، ولی اعتقاد ندارند. خداوند امام عزیزمان را رحمت کند که اول متکی به خدا و بعد به رای مردم بود. به رای مردم احترام میگذاشت و تمام این هشت سال جنگ عظیم در مقابل استکبار جهانی را با توکل به خدا و پشتیبانی مردم حل کرد. دیگر کارهای روزمرهمان که مهمتر از جنگ نیست. ما با دست خالی جنگ را اداره کردیم، چون امام، رهبر و ولی امر ما اعتقاد به مردم دارند، ولی متاسفانه بعضی از مسئولین اعتقاد به مردم و نیروهای مردمی ندارند.

آقای روحانی به نکتهای در صحبتهای خود اشاره کردند که «برخی معنای تحریمها را نمیدانستند» و حالا شاید معتقدند که خودشان معنای تحریمها را میدانند. من میخواهم شما معنای تحریمها را بفرمایید که بقیه هم متوجه شوند.

بچههای کلاس پنجم ششم هم میدانند تحریم چیست و این دیگر تفسیر نمیخواهد. چماقی دست دشمن است و آن را باید از دست دشمن بگیریم. خودمان هم نباید با این حرفها هدف و دشمنمان را تقویت کنیم که آقا این چماقی که دست دشمن است اگر بزند بر سر این ملت همه مردم از بین میروند. نه، اینجوری نیست. اراده ملت در مقابل استکبار جهانی از اراده همه این استکبار جهانی که از خودش کوهی ساخته عظیمتر است. به نظر من باید متکی به خداوند متعال و نیروی لایزال این مردم باشیم تا همه مشکلات ما حل شود.

توصیهای برای دولتمردان دارید؟

پیشنهادم به دولت محترم این است که فقط فرمایشهای مقام رهبری را عمل کنند و شعار ندهند. هر سخنرانی که مقام معظم رهبری فرمودند بعد از آن مسئولین، وزرا و حتی خود آقای رئیسجمهور آمدند و شعارهای بسیار خوبی هم دادند، ولی متاسفانه ملت ایران در این مملکت عمل ندیدند. مسئولین کارها را عملی نمیکنند. اقتصاد مقاومتی را باید عمل کرد، شعار هم نباید داد، ولی متاسفانه آقایان شعار میدهند. حالا چرا شعار میدهند و عمل نمیکنند؟ باید از خودشان پرسید.

https://shoma-weekly.ir/JrT8JY