ویژه

تحریف تاریخ ایران توسط روزنامه ایران

روزنامه ایران که ارگان جمهوری اسلامی و دولت است در واقع باید متعلق به ملت باشد و به بیان حقایق و روشنگری به دور از تشنج بپردازد اما متاسفانه اخیرا مطالبی را علیه موتلفه اسلامی منتشر کرده که جای سوال دارد .
مصطفی حسینی- توهین، افترا و دروغ این روزها فضای برخی رسانه ها را فرا گرفته و این مشی و خط به روزنامه ارگان دولت که با بودجه بیت المال منتشر می شود رسیده است.
روزنامه ایران که ارگان جمهوری اسلامی و دولت است در واقع باید متعلق به ملت باشد و به بیان حقایق و روشنگری به دور از تشنج بپردازد اما متاسفانه اخیرا مطالبی را علیه موتلفه اسلامی منتشر کرده که جای سوال دارد .
چند روز پیش این روزنامه با عبدالرضا داوری استاد دانشگاه و سرپرست سابق روزنامه ایران مصاحبه ای انجام داد و مطالبی را عنوان کرد که تحریف تاریخ و تهمت و افترا به موتلفه اسلامی بود.
داوری در این مصاحبه ادعا کرد حزب مؤتلفه در طول دوران فعالیتش پیش و پس از انقلاب اسلامی همیشه در تشخیص مسائل اصلی جامعه دچار نوعی تحلیل اشتباه بوده است و و مسائل فرعی را به مسائل اصلی رجحان داده است.
وی در ادامه مدعی شده که موتلفه اسلامی در دهه 30 درگیر دو قطبی کاذب آیت‌الله‌کاشانی و مصدق بودند.
روزنامه ایران که چندی پیش در مکاتباتی با حبیب الله عسگر اولادی به بیان مسائلی پرداخته بود نشانه تهمت را اینگونه به سمت موتلفه از زبان عبدالرضا داوری گرفت که امام خمینی (ره) 3 مرتبه به شخص آقای عسگراولادی در باره ترور حسنعلی منصور تذکر می‌دهند و آخر سر هم به ایشان تأکید می‌کنند که اگر بر فرض هم اصرار بر انجام ترور دارید گزینه اصلی یعنی خود شاه ‌را هدف قرار دهید و در نهایت مؤتلفه مجبور می‌شود فتوای ترور حسنعلی منصور را از آیت‌الله میلانی بگیرد.
داوری همچنین موتلفه اسلامی را به رویکرد کاسبکارانه متهم کرد و به مصاحبه ای اشاره کرد که عسگر اولادی در سال 87 با روزنامه جام جم انجام داده بود .
وی در خصوص انتخابات آینده نیز موضع گیری عجیبی کرد و با ادعای اینکه اصولگرایان سنتی به دنبال تطهیر محمد خاتمی هستند گفت:  اصولگرایان سنتی درصدد تدارک حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات هستند چرا که می‌دانند ذیل فضایی که آنان برای مؤتلفه فراهم می‌کنند، امکان تنفس بیشتری وجود دارد.
اما روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی به ادعا ها و تهمت های روزنامه ایران پاسخ داد. در این پاسخ آمده است که -آقای داوری در این گفت و گو گفته " حزب موتلفه اسلامی در فرعی و اصلی کردن مسائل مشکل داشته است. برای مثال عملکرد این مجموعه در دهه 30 درگیر دو قطبی کاذب کاشانی و مصدق بودند و ..."
ظاهرا اطلاعات تاریخی آقای دکتر داوری بسیار کم است چون حزب موتلفه اسلامی با آغاز نهضت اسلامی امام خمینی(ره) در دهه چهل با سر انگشت حمایت امام (ره) به وجود آمد و در دهه 30 اصلا حزبی به نام حزب موتلفه اسلامی وجود خارجی نداشته است.
2-آقای داوری گفته است" امام (ره) سه مرتبه عسگر اولادی را از ترور حسنعلی منصور نهی کردند و تاکید می کنند اگر بر فرض، اصرار بر ترور دارید گزینه اصلی خود شاه است. در نهایت موتلفه مجبور می شود فتوای ترور را از آیت الله میلانی بگیرد و ...
آقای داوری معلوم نیست این جعل تاریخی را به کدام منبع تاریخی نسبت می دهد. امام(ره) هنگام اعدام انقلابی منصور در عراق بودند و دسترسی به ایشان نبود. موتلفه اسلامی حکم اعدام انقلابی را باید از یک حاکم شرع و مجتهد مسلم می گرفت و آن را هم از آیت الله میلانی گرفتند.
3-آقای داوری در مورد آزادی آقای عسگر اولادی، کروبی و ... از زندان ستم شاهی پس از 14 سال اسارت مطالبی گفته است که شایسته پاسخ نمی دانیم. همین قدر باید بگوییم که موتلفه مبارزه با مارکسیسم را اگر اصل نمی دانست در آن زمانی که نفس کسی در اعتراض به رژیم در نمی آمد، اقدام به اعدام انقلابی منصور نمی کرد.
نقل و تفهیم وقایع و حقایق تاریخی برای کسی که تاریخچه موتلفه را به دهه 30 بدون هیچ استنادی می داند مشکل است. فقط همین قدر توضیح می دهیم ادعای ایشان مبنی بر اینکه موتلفه مبارزه با مارکسیسم را با رژیم در اولویت می دانست ادعای منافقین و باند تروریست مسعود رجوی در زندان شاه بود.
4-آقای داوری مدعی شدند" برای موتلفه مساله اصلی امروز کشور، جریان موهوم انحرافی در دولت است." معلوم نیست این ادعا را مستند به چه چیزی کرده اند. مساله اصلی کشور در بعد سیاست داخلی و خارجی نبرد نرم آمریکاست که متاسفانه حلقه انحرافی در دولت بخشی از دسیسه های دشمن را در نبرد نرم در شکاف بین قوا و نخبگان را عملیاتی می کند.
5-آقای داوری مدعی شده اند "موتلفه حیات خود را قرار گرفتن در زیر عبای آقای هاشمی    می داند و حتی به این جا رسیده است که گزینه ای مانند محمد خاتمی را به گزینه احتمالی حامیان گفتمان احمدی نژاد ترجیح بدهند."
این ادعا بنا به مواضع صریح و روشن دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در خصوص فتنه 88 یک دروغ آشکار است و از باب نشر اکاذیب و ایراد تهمت و تشویش اذهان عمومی قابل پیگرد حقوقی است.
6- آقای داوری مدعی شده اند" آقای عسگر اولادی در مصاحبه با روزنامه جام جم اعلام کرده اند در زمان آقای خاتمی کاسبی ما بهتر بود. این نشان می دهد موتلفه رویکرد بازارگرایانه دارد."
در تمام مصاحبه آقای عسگر اولادی با جام جم چنین گفته ای وجود ندارد. حزب موتلفه اسلامی متشکل از جمعی نخبگان حوزه ، دانشگاه و دانشجویان مبارز و نیز بازاریان متعهد است. متهم کردن کل حزب موتلفه اسلامی به واژه ای که ابتدا منافقین در ادبیات سیاسی ایران باب کرده است چه سودی برای ارگان دولت دارد.
7-وی مدعی شده است " حزب با تطهیر محمد خاتمی، در صدد تدارک حضور اصلاح طلبان در انتخابات است."
این ادعا هم نه تنها هیچ مستندی در مواضع حزب ندارد بلکه عکس آن مشاهده می شود. معلوم نیست چرا آقای داوری اساس و بنای اظهارات خود را بر دروغ و تهمت استوار کرده است.
8-جواد محرمی خبرنگار محترم شبکه ایران نیز هم صدا با آقای داوری در مقدمه این مصاحبه ادعاهای آقای داوری را به ویژه روی دولت وحدت ملی و ... تکرار کرده است. آقای عسگر اولادی به عنوان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و آقای حبیبی موضع خود را در مورد دولت وحدت ملی گفته اند و با آنچه در این مصاحبه ادعا شده 180 درجه متفاوت است.
معلوم نیست این نسبت های خلاف واقع به چه نیت در این مصاحبه و مقدمه آن بارها تکرار شده است.
9-موضع حلقه انحرافی هم در توضیحاتی که آقای عسگر اولادی در روزنامه ایران مورخ 11/10/91 داده اند به وضوح گفته شده است و اگر ارگان دولت در مورد آن شفاف سازی کند موتلفه اسلامی حاضر است در این مورد ارگان دولت را یاری رساند.
به هر حال آنچه این روزها از تحلیل های طرفداران دولت و جریان انحرافی به چشم می خورد اینکه خط این طیف مقابله برای حذف این حزب الهی نه تنها از صحنه انتخابات آینده است بلکه میخواهند موتلفه اسلامی از سپهر سیاسی ایران حذف شود.

https://shoma-weekly.ir/wkNN9c